U15-tytöt kohtaa huomenna Armenian - "Odotamme erilaista vastustajaa"

Alle 15-vuotiaiden tyttöjen maajoukkue (2007 syntyneet ja nuoremmat) kohtaa Armenian U16-maajoukkueen huomenna 10.4. klo 12.

U15-tyttöjen Emilia Wegelius ottelussa Viroa vastaan.Kuva: EJL

11.4.2022 klo 11:42

Ottelu päättää joukkueen Tallinnassa pelattavan UEFA Development -turnauksen. Suomen kahdesta ensimmäisestä ottelusta Viron ja Latvian U15-tyttöjä vastaan tuli kaksi voittoa, lukemin 2-1 ja 4-2.

Suomen päävalmentaja Pekko Söderström on turnauksen tähänastiseen antiin tyytyväinen. Ottelut ovat olleet ikäluokalle tärkeää totuttautumista kansainvälisiin peleihin.

- Pitkä leiri on auttanut meidän pelaajiamme tutustumaan maajoukkueessa pelaamiseen - siihen, miten maajoukkueessa toimitaan ja mitä pelaajilta odotetaan. Useamman ottelun pelaaminen leiriolosuhteissa antaa siis meille paljon, paitsi pelillisesti myös muuten, Söderström summaa.

Sunnuntain vastustaja Armenia on ollut omissa otteluissaan ongelmissa.

- Odotan Armeniasta erilaista vastustajaa. Viro ja Latvia ottivat meitä myös kiinni ylhäältä, mutta nyt on todennäköistä, että vastustaja puolustaa syvemmältä. Viroa ja Latviaa vastaan joukkueemme onnistui, mutta nyt meidän pitää löytää keinot pelata myös toisenlaista pelisysteemiä vastaan, Söderström ennakoi.

Ottelu pelataan Tallinnan Lillekülassa EJL Jalgpallihallissa. Siitä ei valitettavasti ole luvassa livelähetystä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä