U15-pojat kamppailee turnausvoitosta perjantaina

U15-poikien (2007 ja myöhemmin syntyneet) Puolan turnaus päättyy perjantaina ja Suomi kohtaa isäntämaa Puolan.

U15-poikien joukkue taustoineen Puolan turnauksessa

5.5.2022 klo 20:26

Puolan ja Suomen perjantain ottelu muodostui myös samalla sopivasti turnauksen finaaliksi. Puolan on aiemmissa otteluissaan voittanut Slovakian 5-0 ja Unkarin 5-2. Suomi puolestaan on kaatanut Unkarin 4-3 ja pelannut Slovakian kanssa maalittoman tasapelin. Puolalle riittää näin ollen tasapeli turnausvoittoon, Suomi puolestaan nousisi voitolla ykköseksi.

Suomen päävalmentaja Kai Nyyssönen on tyytyväinen siihen, että viimeiseen otteluun saadaan vielä lisäpanos.

- Tämä on ollut jo nyt meille hyvä turnaus ja nyt on edessä vielä finaaliottelu. Puola on varmasti turnauksen kovin vastus, mutta hyvää peliä lähdemme hakemaan ja haastamaan Puolaa tosissaan. Hieno ottelu on varmasti tulossa.

- Slovakia-pelin jälkeen jo vähän puhuttiin, että säästettiin maalit sitten viimeiseen otteluun, Nyyssönen naurahti.

Minihuuhkajat pääsee perjantain otteluun hyvästä tilanteesta, sillä koko 22 pelaajan ryhmä on iskussa ja valmiina peliin.

- Pikkukramppeja tuli Slovakia-ottelussa, mutta se oli ihan odotettavissakin. Mitään isompaa ei kuitenkaan ole tullut ja kaikki ovat kokoonpanossa perjantaina, Nyyssönen kertoi.

Kahden perättäisenä päivänä pelatun ottelun jälkeen torstai oli turnauksessa välipäivä.

- Se teki meille hyvää – teki varmaan kaikille joukkueille. Se oli tärkeä saada tähän väliin, pojat saivat vähän ajatuksia muuallekin. Varsinaisesti harjoitteluun tässä tahdissa päivää ei voinut käyttää, vaan keskityimme enemmän siihen, että vähän saadaan vapaata ja kaikille ladattua energiatasot korkealle perjantaiksi.

Puolan ja Suomen välinen ottelu pelataan Malborkissa ja se alkaa perjantain kello 12.00 Suomen aikaa. Ottelusta on tarkoitus jälleen saada suoraa kuvaa striiminä Palloliiton YouTube-kanavalle.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä