TPS vai FC Lahti? Liigapaikan kohtalo ratkeaa tänään

Lahden stadionilla pelattavaan liigakarsintaan lähdetään jännittävistä asetelmista, sillä ensimmäinen osaottelu päättyi 1-1-tasalukemiin. Kamppailu alkaa kello 17:00 ja näkyy suorana Ruudun välityksellä.

TPS on ollut viime viikkoina vahva kotiyleisönsä edessä, mutta tänään joukkue tarvitsee hyvän tuloksen vieraista. Kuvassa Daniel Rantanen.Kuva: Ⓒ Tiina Pirilä /SPL

23.10.2022 klo 10:45

FC Lahti ja TPS kohtasivat Turussa torstaina, ja ottelusta tuli odotetun tasainen. Lahtelaiset johtivat tauolla Loorents Hertsin osumalla, mutta Roope Pakkanen toi kotijoukkueen tasoihin toisella jaksolla. Toinen 45-minuuttinen oli Tepsin hallintaa, ja muun muassa Albijon Muzaci oli hyvin lähellä maalintekoa - Antonio Reguero venyi kuitenkin huipputorjuntaan.

Lahtelaisryhmä palaa kotikentälleen viikon tauon jälkeen. Edellisessä Lahden stadionilla pelatussa kamppailussaan Mustat kuhnurit murskasi HIFK:n lukemin 6-1 - turkulaisten edellinen vieraspeli päättyi puolestaan 1-0-voittoon KTP:sta.

Karsintapeleissä ei ole voimassa vierasmaalisääntöä, vaan kaksiosaisen karsinnan jokainen maali on samanarvoinen. Mikäli maalit ovat tasan kahden ottelun jälkeen, pelataan heti toisen osaottelun päätteeksi jatko-ottelu, jonka pituus on 2 x 15 minuuttia. Jos kumpikaan joukkue ei tee maaleja jatko-ottelussa, tai molemmat tekevät yhtä paljon, suoritetaan rangaistuspotkukilpailu.

Lipunmyynti
Kotijoukkueen ennakko