Suositun Nyt puhuu valmentaja -podcastin toinen tuotantokausi on käynnistynyt

Suomen Palloliiton Nyt puhuu valmentaja - podcastin toinen kausi käsittelee erityisesti lasten ja nuorten valmentamista. Tuotantokauden ensimmäinen jakso on kuunneltavissa nyt.

Nyt puhuu valmentaja -podcast käsittelee valmentamista ja valmentajuutta.

20.10.2022 klo 14:54

Suomen Palloliiton ja Suomen Podcastmedian yhdessä tuottama Nyt puhuu valmentaja -podcast jatkuu toisen tuotantokauden merkeissä. Podcastin toisen kauden ensimmäiset jaksot ovat kuunneltavissa nyt Spotifyssa ja uusi jakso ilmestyy torstaisin. Toisella tuotantokaudella jaksoja on luvassa kaikkiaan kahdeksan.

Alkuvuodesta 2022 julkaistu Nyt puhuu valmentaja -podcastin ensimmäinen tuotantokausi keräsi nopeasti paljon kuulijoita ja se oli parhaimmillaan jalkapallopodcastien ykkösenä. Myös podcastin toinen kausi jatkaa valmentamisen ja valmentajuuden parissa, mutta keskittyy erityisesti lasten ja nuorten valmentamiseen. Alkaneella kaudella keskustellaan asiantuntijavieraiden kanssa valmentajan työssään kohtaamista haasteista, suomalaisen junioritoiminnan arkisista ilmiöistä ja valmentajien arvostuksesta.

Podcastin juontajana jatkaa entinen maajoukkuepelaaja, nykyisin itsekin valmentajana toimiva Petri Pasanen.

- Jo viime kaudella oli todella mielenkiintoista ja ajatuksia herättävää olla mukana tekemässä jalkapallovalmentamiseen keskittyvää podcastia. Nyt toisella kaudella konseptia on pystytty parantamaan entisestään edellisen kauden palautteen perusteella. Jaksojen aiheet ovat selkeät ja aiheisiin paneudutaan entistä syvemmin, Pasanen kertoo.

- Haluan kiittää kaikkia vieraitani upeista keskusteluista ja viisaista näkemyksistä. Suomalaisten lasten valmennukseen mahtuu paljon mielipiteitä ja on koko lajiyhteisön rikkaus, että tuttuja toimintatapoja ja -malleja tarkastellaan eri näkökulmista, Pasanen jatkaa.

TOISEN KAUDEN JAKSOJEN AIHEET JA VIERAAT:

1. Miten valmentajaksi ryhdytään?
Vantaan Jalkapalloseuran lapsiurheiluvaiheen valmennuspäällikkö Topi Leinonen ja HJK Klubi 04:n päävalmentaja Miika Nuutinen

2. Miten lasta valmennetaan?
Palloliiton lapsuusvaiheen valmennusosaamisen päällikkö Santeri Suvala sekä Kaarinan Poikien seuravalmentaja ja varhaiskasvatuksen opettaja Mona Wiberg

3. Lasten valmentajan tärkeimmät taidot
Helsingin Jalkapalloklubin kaupunginosatoiminnan kehityspäällikkö Noora Mikola ja Turun Palloseuran valmennusosaamisen kehittäjä Jukka-Pekka Perälä

4. Vanhempien rooli lasten valmennuksessa
Palloliiton lasten valmennuksen projektipäällikkö Jani Tulehmo ja Oulun Luistinseuran 8-10-vuotiaiden junioripäällikkö Ville Laukka

5. Väärin ymmärretty vaatimustaso
Helsingin Palloseuran naisten liigajoukkueen päävalmentaja Mari Savolainen ja Saksassa asuva toimittaja-juniorivalmentaja Johanna Nordling.

6. Menestys pedataan nuorena
Palloliiton läntisen alueen poikien aluevalmentaja Teemu Eskola sekä Tampereen Ilveksen jääkiekkomiesten päävalmentaja Antti Pennanen

7. Tasoryhmät lasten jalkapallossa
Palloliiton nuoruusvaiheen kehityspäällikkö Markus Paananen ja helsinkiläisen Pallo-Pojat Juniorien nuorisopäällikkö Topi Pietilä.

8. Kilpailullisuus lasten jalkapallossa
Kokenut juniorivalmentaja Pertti Kemppinen ja vuoden lasten valmentajaksi 2021 valittu Turun Palloseuran Lasse Karlsson.

Kuuntele Nyt puhuu valmentaja -podcastia Spotifyssa >>

Etkö löytänyt etsimääsi?