Suomalaisten jalkapallon ja futsalin pelaajien määrä ylitti 150 000:n haamurajan!

Jalkapalloa ja futsalia harrastaa ennätysmäärä suomalaisia. Vuonna 2022 jalkapalloa pelaamaan rekisteröityneiden kokonaismäärä on ylittänyt 150 tuhannen rajapyykin, kun rekisteröitymisvuotta on vielä jäljellä 30.11. asti.

18.11.2022 klo 11:15

Rekisteröitymisvuotta 2022 on jäljellä vielä marraskuuhun asti, mutta suomalaisen jalkapallon ja futsalin rekisteröityneiden pelaajien kokonaismäärät ovat rikkoneet taas uusia rajapyykkejä, . Vuoden 2022 harrastajamäärät nimittäin ylittivät 150 000:n rajan 12. päivä marraskuuta. Marraskuun 17. päivä harrastajia on 150 239.

Pelipassidata 2022: 12.11.2022.

Vaikeista koronavuosista suomalainen jalkapallo on selviytynyt kunnialla, onnistuen liikuttamaan yhä enenevää määrää harrastajia. Tänä vuonna vuoden 2021 päätteeksi tehdyt kaikkien aikojen ennätyslukemat, 141 433, rikottiin jo 25. päivä elokuuta. Pelaajamäärien kehitys on jatkunut vakaana myös syksyn ajan, ja edelliset ennätyslukemat ylittynevät tämän vuoden loputtua lähes 10 tuhannella.

Myös naisten ja tyttöjen kokonaismäärässä tehtiin viime vuoden päätteeksi ennätys, reilut 37 tuhatta. Sekin ennätys on tänä vuonna onnistuttu ylittämään: 17. marraskuuta rekisteröityneitä naisia on ollut 38 189.

Positiivisesta kehityksestä kunnia kuuluu ensisijaisesti suomalaisille jalkapallo- ja futsalseuroille, jotka ovat tehneet loistavaa työtä pelaajamäärien kasvattamiseksi.

Haluamme tietysti kiittää myös kaikkia suomalaisia jalkapallon ja futsalin pelaajia - mahtavaa, että olette mukana!

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä