Seurojen esitykset alueiden palkittavista

Seurojen Palloliitossa huomioidaan alueiden toimijoita ja palkitaan jalkapallokauden parhaita. Seurat voivat nyt tehdä esityksiä Vuoden lasten valmentajiksi, Vuoden seuratyöntekijäksi sekä Respect-palkittaviksi. Esitykset tulee tehdä viimeistään 31.10.2022.

Seuroilta pyydetään ehdotuksia mm. Vuoden lasten valmentajiksi. Kuvassa viime vuoden palkitut Läntisellä alueella.

12.9.2022 klo 13:38

Jokaisella SPL:n neljällä alueella palkitaan mm. menestyneitä pelaajia, valmentajia ja erotuomareita. Edellä mainittujen lisäksi palkitaan Vuoden lasten valmentajia, Vuoden seuratyöntekijä sekä huomioidaan ansioituneita toimijoita Respect -palkinnoilla. Näihin kategorioihin seurat voivat nyt ehdottaa palkittavia.

1. Vuoden lasten valmentaja

Seura pääsee tekemään ehdotuksen tästä: https://forms.office.com/r/5TyQijLpzV

Suomen Palloliiton strategiassa lasten valmennus ja sen kehittäminen ovat tärkeässä asemassa.  Strategiaprojektissa "kehitämme lasten valmentajien ydintaitoja seuraympäristössä" yhtenä keskeisenä tavoitteena on lasten valmentajien arvostuksen lisääminen. Haluamme osana tätä tavoitekokonaisuutta palkita ansioituneita lasten valmentajia, jotka arvokkaalla työllään mahdollistavat lasten laadukkaan ja turvallisen harrastamisen.

Pyydämme teitä esittämään seurastanne lasten valmentajia (tytöt ja pojat) huomioiden seuraavia palkitsemiskriteereitä:

1) Valmentaja on valmentanut seurassa useamman vuoden ajan alle 12-vuotiaita lapsia.
2) Valmentaja saa innostavalla toiminnallaan lapset heittäytymään pelille.
3) Valmentaja on asiantunteva pelin opettaja ja kasvattaa lapsia urheilulliseen elämään.
4) Valmentaja on toiminnallaan vaikuttanut koko seuran valmennuksen kehittämiseen.

Lähetättehän esitykset palkittavista valmentajista viimeistään 31.10.2022.
Seura voi halutessaan esittää useampia valmentajia. Tällöin täytetään oma lomake jokaisesta esitettävästä.

Lasten valmentajien palkitseminen tapahtuu Seurojen Ääni -seminaareissa alueittain helmikuussa 2023.

2. Vuoden seuratyöntekijä

Seura pääsee tekemään ehdotuksen tästä: https://forms.office.com/r/QVjRRbM6Zw

Vuoden seuratyöntekijäksi valitaan kullakin alueella yksi oman seuransa esittämä seuratoimija, jonka ansiot seuran arkitekemisessä ja/tai kehittämisessä ovat kiistattomat. Esityksessä tulee riittävästi kertoa henkilön seuratoiminnan tekemiset, "saavutukset" sekä toimintavuodet. Esitettävä henkilö voi olla seuran vapaaehtoistoimija tai osa-/päätoiminen työntekijä.

Valinnassa arvostetaan pitkäaikaista/muuten arvokasta työtä seuran eteen tehnyttä aktiivista toimijaa. Tarkemmat kriteerit ovat kuitenkin lähtökohtaisesti harkinnanvaraisia ja ”vapaita.” Seuroissa on runsaasti erilaista, mutta yhtä arvokasta työtä tekeviä toimijoita.

Toivomme teidän lähettävän esityksen palkittavasta seuratyöntekijästä viimeistään 31.10.2022.

Palkitseminen tapahtuu Seurojen Ääni -seminaareissa alueittain helmikuussa 2023.

3. Respect -palkinto

Ehdotuksen pääsee tekemään tästä: https://forms.office.com/r/btr45Cvnbt

Respect-palkinto voidaan myöntää moninaisista ansioista. Tämä on vapaa ja innovatiivinen kategoria, jossa voidaan huomioida esim. olosuhdeteosta, henkilön elämänurasta, pitkäaikaisesta (grassroots-tason) erotuomariurasta, seuran järjestämästä tapahtumasta/toiminnasta jne., jne.

Palkita voidaan henkilö, seura tai muu yhteisö.

Toivomme teidän lähettävän esitykset Respect-palkittavista viimeistään 31.10.2022.
Seura voi halutessaan esittää useampia palkittavia. Täytä tällöin oma lomake jokaisesta esitettävästä.

Respect-kategorian palkitsemiset tapahtuvat Seurojen Ääni -seminaareissa alueittain helmikuussa 2023.

Lisätietoja saat kunkin alueen aluepäälliköltä:

Eteläinen alue: taneli.haara(a)palloliitto.fi
Itäinen alue: janne.pievilainen(a)palloliitto.fi