Seuratoiminnan kehittämistuen haku auki

Seuratoiminnan kehittämistuki on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen. Avustusta voivat hakea liikuntaa ja urheilua järjestävät paikalliset rekisteröityneet yhdistykset.

Kuvituskuva.

Kuvituskuva.Kuva: Jyri Sulander

11.10.2022 klo 10:19

Seuratuen avulla voidaan kokeilla innovatiivisia toimintamalleja, lisätä toimintaan monipuolisuutta esimerkiksi uusien lajien kautta tai kehittää lajitoiminnan sisällä harrastustoimintaa. Seuratuella voidaan vahvistaa toiminnan laatua ja yhteisöllisyyttä, sekä tukea vapaaehtoistyötä. Tuella voidaan ennaltaehkäistä liikuntaharrastuksen lopettamista pitämällä nuoret mukana toiminnassa urheilijoina, liikkujina ja seuratoimijoina.

Palloliitto kannustaa seuroja hakemaan tukea vauhdittaakseen oman strategiansa ja toimintasuunnitelmansa suunnassa valittuja teemoja kehittämistuen kriteerien mukaisesti.  Seuratoiminnan kehittämistuki on jaoteltu toiminnallisiin hankkeisiin tai palkkaushankkeisiin (päätoiminen/osa-aikainen). Mikäli seurassasi on paljon päätoimisuutta, suosittelemme painottamaan hakemuksessa toiminnallisuutta.

Jalkapalloseurojen on mahdollista saada seurakehittäjiltä sparrausta hanketyöhön ensisijaisesti viikon 45 aikana, varaa aikasi tästä. Ennen sparraukseen tuloasi katso seuratuki-info tallenne (OKM Sari Virta).

Seuratukea haetaan sähköisesti 1.11. alkaen Suomisport -palvelusta.

Lue lisää seuratoiminnan kehittämistuesta sekä kriteereistä

Linkit hakuun:
FI https://okm.fi/-/seuratoiminnan-kehittamistuki-seuratuki-