Serbia isännöi U15-poikia tiistaina

Kello 12:00 alkavasta ottelusta ei ole luvassa livelähetystä heikon verkkoyhteyden takia, mutta tallenne ladataan Palloliiton YouTube-kanavalle myöhemmin tiistain aikana.

Suomi kaatoi Montenegron Rasmus Tuomen ja Alberto Velasquezin maaleilla.

Suomi kaatoi Montenegron Rasmus Tuomen ja Alberto Velasquezin maaleilla.Kuva: Ⓒ MN Press photo /Nebojsa Parausic

21.11.2022 klo 20:31

U15-pojat (2008 ja myöhemmin syntyneet) pelaa huomenna tiistaina UEFA Development -turnauksen viimeisen ottelunsa. Minihuuhkajat kärsi avauspelissään 1–4-tappion Kreikalle, mutta lauantaina Suomi kaatoi Montenegron maalein 2–1 – kumpikin ottelu on katsottavissa jälkikäteen Palloliiton YouTube-kanavalta.

– Kokoonnuimme tiistaina, ja tapahtuma on ollut siitä alkaen aika intensiivinen. Sunnuntai oli meille ensimmäinen vapaapäivä – vedimme palauttavat harjoitukset ja team buildingiä, minkä lisäksi kävimme kaupunkikierroksella ja syömässä. Pelaajille teki varmasti hyvää, että he saivat muutakin ajateltavaa kuin jalkapallo, päävalmentaja Kai Nyyssönen toteaa.

– Tänään kävimme läpi puolustuspelaamistamme sekä palaverissa että kentällä. Olemme panostaneet myös siihen, kuinka meidän kannattaa toimia Serbian prässin alla – kuten turnauksen nimi kertoo, täällä pyritään ennen kaikkea kehittymään. Pelaajatilanteemme on pieniä vammoja lukuun ottamatta hyvä, ja on harmi, että voimme tehdä pelissä enintään yhdeksän vaihtoa. Pari pelaajaa ei pääse pelaamaan huomenna, mutta se kuuluu futikseen.

Serbia avasi turnauksen maalittomalla tasapelillä Montenegroa vastaan, ja toisessa pelissään isännät päätyi 2–2-tasapeliin Kreikan kanssa. Jälkimmäisessä pelissä Serbia oli hyvin lähellä avausvoittoaan, mutta vieraat tulivat tasoihin kolmannella lisäaikaminuutilla.

– Serbia oli kummassakin ottelussa hallitseva osapuoli. Sekä Montenegro että Kreikka vetäytyi heitä vastaan ja pakotti Serbian leveyteen – yritämme pelata heitä vastaan hieman aggressiivisemmin ja aktiivisemmin kuin muut vastustajat. Serbia haluaa varmasti voittaa ottelun sekä turnauksen. Meilläkin on yhä mahdollisuudet turnausvoittoon, mutta se riippuu Kreikan ottelusta, Nyyssönen sanoo.

– Serbialla on laadukkaita pelaajia, mutta on vielä hieman epäselvää, keitä he peluuttavat huomenna. Turnauksen säännöissä lukee, että kaikkien pelaajien tulee pelata vähintään 80 minuuttia – monet Serbian pelaajista ovat saaneet vain kourallisen minuutteja, ja osa ei ole pelannut minuuttiakaan. Odotamme mielenkiinnolla, millainen ryhmä meille tulee vastaan.

Turnauksen sarjataulukko löytyy täältä. Tasapelin jälkeen käydään rangaistuspotkukilpailu, jonka voittaja saa yhden lisäpisteen.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle