Kilpailutoiminta

Sarjojen pelisäännöt nyt Tulospalvelussa ja Tasossa

Palloliiton verkkosivu-uudistuksen rinnalla on tehty samanaikaisesti merkittävää kehitystyötä myös Tasoon ja Tulospalveluun ja nyt kaikkien sarjojen pelaamistavat, säännöt ja pelioikeuteen liittyvät asiat löytyvät sarjakohtaisina Tulospalvelusta ja Tasosta.

Kuvituskuva.

29.6.2022 klo. 14:23

Kaikissa sarjoissa kilpailunjärjestäjän valitsemat tiedot päivittyvät automaattisesti Tulospalveluun kunkin sarjan valikosta löytyvään Info-osioon, joka on jaettu kolmeen välilehteen – Sarjajärjestelmä, Sääntöjä ja Pelioikeus. Sääntöjä- ja Pelioikeus-välilehdillä eri sääntökohdat otsikoimalla on pyritty siihen, että aihealueen otsikkoa klikkaamalla löytää helposti juuri tarvitsemansa tiedon. Kaikki nämä Tulospalvelun julkisella puolella olevat tiedot ovat jatkossa sarjakohtaisina näkyvillä myös Tasossa kirjautuneelle joukkuetaustalle oman joukkueen valikossa kohdasta Infot. Erotuomari puolestaan näkee näistä ”Sääntöjä”-osuuden klikkaamalla Tasossa omista tehtäväasetteluistaan haluamansa ottelun ottelunumeroa ja valitsemalla avautuvassa näkymässä painikkeen ”Sarjainfot”.

Sarjajärjestelmä välilehdeltä selviää mm. sarjan pelitapa, nousijat ja putoajat, osallistumisoikeus sekä tietoja luovutuksista yms. Sääntöjä-välilehti on selvästi laajin ja sieltä löytyvät erillisillä otsikoilla mm. ko. sarjan tai ikäluokan peliaikaan, pelaajamäärään, pelaajavaihtoihin, paitsioon, erotuomaristoon, kentän, maalin ja pallon kokoon liittyvät tiedot sekä kaikki pelinjatkamistavat ja niiden mahdolliset poikkeukset. Pelioikeus-välilehti kertoo mm. passivaatimukset, mahdollisuudet poikkeuslupiin (yli-ikäisyys, kaksoisedustus) ja seurasopimuksiin sekä tiedot käytössä olevista korteista, varoistuskertymästä sekä kentältäpoiston vaikutuksista.

Välilehdiltä avautuvaa lyhyttä infotekstiä täydentää lähes jokaisen tiedon yhteydessä rivin lopussa olevasta i-ikonista avautuva Pop Up-ikkuna, jossa ko. tietoa tai sääntöä on selvitetty tarkemmin. Ja jos edelleen haluaa lisätietoa, niin useaan kohtaan – mm. kaikkiin pelinjatkamistapoihin – on liitetty vielä Lisätieto-linkki, joka johtaa juuri ko. sääntökohtaan verkkosivujen Säännöt, määräykset ja ohjeet – sivustolla.

Kilpailutoiminnan tiedote

Etkö löytänyt etsimääsi?