Salla Hyvönen ja Linda Räisänen täydentävät Pikkuhelmareiden EM-jatkokarsintaryhmää – U19-tyttöjen kenraaliharjoitus pelataan torstaina

Suomen ja Saksan välinen EM-jatkokarsintaottelu pelataan tiistaina 12. huhtikuuta kello 15:00 Suomen aikaa – voittaja jatkaa EM-lopputurnaukseen. Saksan jalkapalloliitto striimaa ottelun suorana.

Salla HyvönenKuva: Juha Tamminen

28.4.2022 klo 09:59

U19-tyttöjen (2003 ja myöhemmin syntyneet) EM-jatkokarsintaryhmä nimettiin puolitoista viikkoa sitten, ja joukkuetta täydennettiin tänään maanantaina kahdella pelaajalla. NJS:aa edustavat Salla Hyvönen ja Linda Räisänen liittyvät joukkueen mukaan heti ylihuomenna, kun Pikkuhelmarit kokoontuu Espoossa.

– Espanjan turnauksemme pelaajista Tao Stark ja Armi Heikkilä joutuivat valitettavasti jäämään sivuun loukkaantumisten takia. Koska muutaman pelaajan kanssa on kysymysmerkkejä, Daniela Tolonen sekä Neela Antikainen liittyvät myös mukaamme keskiviikosta torstaihin, päävalmentaja Arttu Pitkäkangas avaa.

Torstaina Pikkuhelmarit kohtaa VJS:n P15-joukkueen kenraaliharjoituksessa. Talissa pelattava ottelu alkaa kello 14:00, ja yleisö on tervetullut seuraamaan kamppailua koronaturvallisuus huomioiden.

– Aloitamme heti keskiviikkona virittämään pelisuunnitelmaamme ja vedämme pallotreenin. VJS tulee pelaamaan torstaina Saksan periaatteiden mukaisesti, joten ottelu on meille valmistautumisen kannalta todella tärkeä, Pitkäkangas sanoo.

– Perjantaina matkustamme Saksaan ja tulemme harjoittelemaan siellä lauantaina sekä maanantaina. Sunnuntaina emme mene kentällä, vaan laskemme henkistä ja fyysistä kuormitusta. Kaikki toimintamme tähtää siihen, että suorituskykymme huippu on tiistaina kello 14:00 Saksan aikaa.

Kuva: Juha Tamminen

Etkö löytänyt etsimääsi?