Sadat vapaaehtoiset mahdollistivat onnistuneen UEFA Super Cupin – Kiitos!

Noin 360 vapaaehtoista urakoi upeasti Helsingin Olympiastadionilla keskiviikkoiltana pelatun UEFA Super Cupin järjestelyissä.

Vapaaehtoiset pääsivät seuraamaan Real Madridin harjoituksia tiistaina.

11.8.2022 klo 20:31

Super Cupin kaltaisen mittaluokan tapahtuman järjestäminen ei olisi onnistunut ilman vapaaehtoisten panosta. Vapaaehtoiset olivat mukana muun muassa asiakaspalveluun, akkreditointeihin, logistiikkaan, kuljetuksiin ja mediatoimintoihin liittyvissä tehtävissä.

- Vapaaehtoisilla oli iso urakka, mutta kaikki sujui lopulta erinomaisesti. Olen todella ylpeä heistä. Saamamme palaute sekä vapaaehtoisilta että UEFA:lta on ollut todella positiivista. Haluan kiittää jokaista mukana ollutta vapaaehtoista hänen panoksestaan tämän tapahtuman eteen, vapaaehtoispäällikkö Silja Ranta kertoo.

UEFA:n puolelta oltiin äärimmäisen tyytyväisiä vapaaehtoisten toimintaan. Erityisesti vapaaehtoisten sitoutuneisuus ja täsmällisyys teki vaikutuksen Euroopan jalkapalloliittoon.

- Vapaaehtoiset olivat erittäin sitoutuneita työhönsä. Täsmällisyys oli uskomatonta ja kaikki olivat valmiita auttamaan hymy kasvoillaan. Olen todella iloinen ja ylpeä vapaaehtoisten toiminnasta, UEFA:n puolelta tapahtuman vapaaehtoistoiminnasta vastannut Olivier Chovin kehuu.

Ranta iloitsee vapaaehtoisten keskuudessa vallinneesta tunnelmasta ja ryhmähengestä.

- Oli ilo seurata, kuinka kaikki tukivat toisiaan. Ilmapiiri oli erinomainen. Uusia ystävyyssuhteita ja verkostoja syntyi paljon – vapaaehtoiset olivat tämän tapahtuman paras joukkue, Ranta naurahtaa.

Kansainvälinen huipputapahtuma antoi vapaaehtoisille paljon oppia ja kokemusta. Useita Super Cupissa mukana olleita vapaaehtoisia tullaan toivottavasti näkemään tulevaisuudessa vapaaehtoistehtävissä suomalaisen jalkapallon parissa.

- Toivomme, että tämä herätti ihmisissä kipinän vapaaehtoistoimintaan urheilun ja jalkapallon parissa. Super Cupista on helppo siirtyä mukaan esimerkiksi paikallisen seuran toimintaan. Vapaaehtoisuus kannattaa – vapaaehtoiset ovat tutkitusti onnellisempia ja elävät pidempään, Ranta muistuttaa.

Suomen Palloliitto ja UEFA haluavat kiittää kaikkia UEFA Super Cupin vapaaehtoisia. Kiitos!

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä