Ranska peittosi U19-pojat

Minihuuhkajat pelasi hyvin etenkin toisella jaksolla, mutta Ranska voitti lukemin 2–0.

Suomen avaus Ranskaa vastaan.

24.9.2022 klo 18:58

U19-pojat (2004 ja myöhemmin syntyneet) kärsi tänään lauantaina Serbian turnauksen toisen tappionsa. Ranska avasi maalihanat 11. minuutilla ja tuplasi johtonsa vajaan puolen tunnin kohdalla – Suomella oli toisella puolikkaalla tilaisuutensa kavennukseen, mutta Ranskan maali pysyi puhtaana.

– Päästimme kaksi helppoa maalia – meidän olisi pitänyt olla kypsempiä niissä tilanteissa. Toinen puoliaika oli meiltä hyvä, ja meillä oli paikkamme maaliin. Täytyy muistaa, että vastassa oli yksi Euroopan parhaista joukkueista, ja meillä oli täysin uusi avauskokoonpano, päävalmentaja Peter Lundberg toteaa.

Daniel Rökman oli alati vaarallinen, Otto Lehtisalo teki paljon töitä ja Urho Huhtamäki puolusti erinomaisesti. Meillä oli useita onnistujia, ja tämä oli kaikille pelaajille sekä joukkueellemme erittäin hyvä kokemus. Oli tärkeää, että paransimme monessa asiassa kuten erikoistilanteiden puolustamisessa, jos esitystämme verrataan Serbia-otteluun.

Suomi pelaa turnauksen viimeisen ottelunsa maanantaina, jolloin vastaan asettuu Portugali. Lusitaanit ovat voittaneet molemmat pelinsä ja varmistaneet turnausvoiton ennen viimeisiä otteluita. Minihuuhkajille turnauksen päätösottelu toimii samalla kenraalina – seuraavat maaottelut koittavat marraskuun EM-karsintaturnauksessa.

– Toivon, että saisimme Portugalia vastaan 90-minuuttisen, jossa ei ole suvantovaiheita. Meidän täytyy tehdä maalinteko vaikeammaksi vastustajalle. Portugali on ehkä maanosan paras joukkue, ja haaste on kova – haluamme pelata heitä vastaan turnauksen parhaan ottelumme.

Ranska – Suomi 2–0 (2–0)
11’ Lesley Ugochukwu 1–0
28’ Lenny Pirringuel 2–0

12 Aleksi Partanen (mv)
5 Yanick Abayomi
6 Altti Hellemaa (65’ 7 Jimi Tauriainen)
9 Aleksi Tanninen (73’ 19 Badreddine Bushara)
10 Isak Vidjeskog (C) (87’ 17 Juho Talvitie)
11 Daniel Rökman
16 Oscar Häggström
18 Chris Ottia (73’ 4 Rony Jansson)
20 Otto Lehtisalo (87’ 13 Otso Liimatta)
21 Marius Söderbäck (65’ 14 Jesse Kilo)
22 Urho Huhtamäki

Vaihdossa:
1 Luka Nokelainen (mv)
3 Tomas Galvez
8 Niilo Kujasalo
15 Arttu Lötjönen

Poissa kokoonpanosta:
Miska Ylitolva

Suomen viimeinen ottelu (Suomen aikaa):
Ma 26.9. 16:00 Suomi – Portugali, Kula

Maanantain ottelusta ei ole luvassa livelähetystä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä