Porvoo liittyi kaupunkikumppanien joukkoon

Suomen Palloliitto ja Porvoon kaupunki allekirjoittivat keskiviikkona 6.4. kaupunkikumppanuuden aiesopimuksen. Porvoo liittyi näin mm. Jyväskylän, Turun, Tampereen, Joensuun ja Lappeenrannan kaupunkikumppanuusjoukkoon.

Porvoo liittyi kaupunkikumppanien joukkoon

24.5.2022 klo 14:49

Porvoon kaupungin, porvoolaisten seurojen ja Palloliiton yhteistyöllä halutaan tulevaisuudessa entistä tiiviimmin tukea Porvoon kaupungin, seurojen ja Suomen Palloliiton tavoitteiden saavuttamista. Kaupunki on seuroille tärkein yhteistyökumppani ja toisaalta seurojen yhteiskunnallinen merkitys ja vaikuttavuus on mittava. Avainajatuksena aiesopimuksessa onkin ollut ”seuratoiminta avaimena liikkumattomuuden ratkaisuun.”

Yhtenä merkittävänä tavoitteena aiesopimuksessa on taata säännöllinen keskusteluyhteys seurojen, kaupungin ja Palloliiton välille.

- Porvoo on Suomen Palloliitolle tärkeä kumppani. Jalkapalloyhteisö haluaa olla entistä tiiviimmin vahvistamassa porvoolaisten hyvinvointia ja Porvoon kaupungin elinvoimaa. Nyt allekirjoitetun aiesopimuksen myötä meillä on hyvät raamit yhteiselle kehitystyölle, toteavat Palloliiton puolesta kaupunkikumppanuuden aiesopimuksen allekirjoittaneet pääsihteeri Marco Casagrande sekä Eteläisen alueen aluepäällikkö Taneli Haara.

Kaupungin, seurojen ja Palloliiton kesken käydään jatkossa vuosittaiset keskustelut, joissa aiesopimukseen kirjattuja asioita tarkastellaan. Tavoitetasolla on kirjattu huomioita mm. kouluyhteistyöstä ja harrastamisesta koulupäivän yhteydessä, harrastamisen hinnasta kenttä- ja salivuokrineen sekä seura-avustuksineen. Myös syrjäytymisen ehkäiseminen sekä kotouttamiseen liittyvät yhteistoimet ovat keskusteluissa säännöllisesti mukana. Keskeisenä osa-alueena on luonnollisesti myös olosuhdekehitys kasvun ja toiminnan laajenemisen mahdollistajana.

Aiesopimuksen Porvoon kaupungin puolesta allekirjoittivat kulttuuri- ja vapaa-aikajohtaja Anders Lindholm-Ahlefelt sekä vt. liikuntapalveluiden päällikkö Piritta Forsell.

- Meillä on tähän astikin ollut hyvä keskusteluyhteys jalkapalloyhteisön kanssa. Aiesopimus kuitenkin vahvistaa vuoropuhelun säännöllisyyttä ja tämän avulla voidaan yhdessä etsiä ratkaisuja haasteisiin entistä systemaattisemmin.