Pohjoisen alueen eteläosien seuravierailut onnistuivat hyvin - "Valmentajat ovat saaneet uusia harjoitteita ja ideoita"

Osana lasten valmentajien kehittämisen strategiaprojektia Palloliitto pyrkii kehittämään lasten valmentajia paitsi suurseuroissa, myös pienemmillä paikkakunnilla. Pari viime viikkoa valmennusosaamisen kehittäjä Mika Hemmilä kiersi tehojaksolla eteläisen Pohjois-Pohjanmaan kunnissa tavoitteenaan tukea valmentajien kehittymistä myös kauempana suurista asutuskeskuksista, jotta lapset saadaan heittäytymään pelille ympäri Suomen.

17.6.2022 klo 00:03

Palloliiton Pohjoisen alueen eteläosien seuroja ovat Haapajärven Kiilat, Oulaisten Huima, K-Pallo (Kalajoki), FC Folk (Haapavesi), FC Ylivieska, Ysikaks' Nivala ja Reisjärven Voima.

- Palaute on ollut valmentajilta positiivista. He kokevat että ovat saaneet uusia vauhdikkaita ja hauskoja harjoitteita sekä ideoita, miten lapset saadaan innostumaan ja juoksemaan täysiä. Eli heittäytymään pelille, Mika Hemmilä summaa.

Kiitosta on tehojaksosta annettu myös siitä, että pienten seurojen avuksi on tultu suoraan kentälle.

- Kaikki valmentajat eivät halua lähteä koulutuksiin muualle. Toisaalta myös koulutusten perään on kyselty, eli selkeästi kiinnostus valmentajakoulutuksiin on lisääntynyt joillakin paikkakunnilla. Koulutustarpeeseen olen jo alkanut työstämään ratkaisua, kun olen tämän alueen avainkouluttaja, Hemmilä kertoo.

Tarkoitus on, että hyödyt olisivat pitkäaikaisia. Hemmilä nostaa käytännön esimerkkinä tekevänsä kaikille seuroille sähköisen futisleikkivihkon niiden harjoituksia varten.

- Ne pitävät sisällään hauskoja, vauhdikkaita ja jalkapallotaitoja kehittäviä leikkejä, Hemmilä kertoo.

Tunnelmia tehojaksolta videolla.

Etkö löytänyt etsimääsi?