Pikkuhuuhkajien uusi projekti käynnistyi Eerikkilässä

Yhteistyössä Puolustusvoimien urheilukoulun kanssa järjestetty maajoukkueleiri päättyi tänään torstaina. Joukkueen ensi vuoden ohjelmasta tiedotetaan myöhemmin.

Mika Lehkosuo veti ensimmäiset U21-harjoituksensa itsenäisyyspäivänä. Kuva keskiviikon treeneistä.Kuva: Ⓒ Kalevi Hämäläinen /SPL

8.12.2022 klo 18:56

Alle 21-vuotiaiden maajoukkue (2002 ja myöhemmin syntyneet) otti tällä viikolla ensimmäiset yhteiset askeleensa. Pari viikkoa sitten nimetty valmennustiimi kokoontui Eerikkilässä maanantaina, ja pelaajat matkustivat paikan päälle seuraavana päivänä – joukkue vietti yhdessä tiiviit kolme päivää.

Yhteisleiri päättyi Pikkuhuuhkajien sekä urheilukoulun väliseen otteluun, jossa muutama U21-pelaaja pelasi urheilukoulun puolella. Pikkuhuuhkajat vei kamppailun lukemin 2–0 – maaleista vastasivat Kai Meriluoto sekä Topi Keskinen.

– Oli hienoa päättää leiri voittoon ja nollapeliin – treenaamme juuri sitä varten, että pärjäämme peleissä mahdollisimman hyvin. Korostamme sitä, että olemme kilpailuhenkisiä ja haluamme voittaa aina. Ensimmäisissä treeneissä huomasi, että useat pelaajat eivät olleet harjoitelleet edellisviikkoina, mutta tämän päivän peli näytti jo paremmalta, päävalmentaja Mika Lehkosuo toteaa.

– Ehdimme vetää kaikkiaan kolmet harjoitukset, joissa kävimme läpi pelaamistamme. Mielestäni treenit onnistuivat hyvin, ja pelaajilla oli hyvä keskittyminen sekä intensiteetti. Yksi leirin tavoitteista oli se, että pelaajat ja valmennustiimi tutustuvat keskenään, ja se toteutui. Kokonaisuutena tapahtumaa voi pitää erittäin onnistuneena.

Lehkosuon kokoamassa tiimissä oli sekä päävalmentajan entisiä kollegoita että ihmisiä, joiden kanssa hän ei ollut aiemmin työskennellyt. Lehkosuo antaa tunnustusta etenkin tiiminsä työmoraalista.

– Yhteistyömme lähti käyntiin loistavasti. Aloimme heti työstämään toimintatapojamme sekä vastuualueita ja löysimme nopeasti yhteisen sävelen. Tiimin kaikki ihmiset ovat erittäin pedantteja sekä ahkeria, eikä ketään tarvinnut patistella hommiin. Vedimme pitkiä päiviä ja nautimme toistemme kanssa työskentelystä, Lehkosuo sanoo.

– Seuraavaksi analysoimme leirin vielä tarkemmin ja annamme palautetta pelaajille sekä heidän seuroilleen. Valmennustiimimme on tärkeää olla säännöllisesti yhteydessä tulevien viikkojen aikana, jotta hyvä flow jatkuu seuraavaan tapahtumaan asti. On myös tärkeää alkaa scouttaamaan niitä pelaajia, jotka eivät olleet leirillä. Ulkomailla pelaa yli tusinan verran U21-ikäisiä pelaajia, joita pitää seurata talven aikana tarkasti.

Lehkosuo kertoo valmennustiiminsä rakentamisesta Suomalaisen jalkapallon ja futsalin kehityspäivillä. Verkkoseminaari järjestetään lauantaina 10. joulukuuta. Lue lisää täältä.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä