Palloliiton urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen siirtyy FIFAn asiantuntijaksi – Urheilutoimenjohtajan tehtävä aukeaa avoimeen hakuun

Palloliiton urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen siirtyy FIFAn Global Football Development Divisioonan High-Performance -osaston asiantuntijaksi vuodenvaihteessa.

Hannu Tihinen FIFAn asiantuntijaksi

11.10.2022 klo 19:00

Uudessa tehtävässään Tihinen tukee ja edistää FIFAn kehitysohjelmia eri maanosissa. Globaalisti FIFAlla työskentelee samankaltaisessa laaja-alaisessa roolissa vain muutama henkilö. Tihisen rekrytointi on merkittävä tunnustus ja saavutus paitsi hänelle henkilökohtaisesti, myös suomalaiselle jalkapallolle laajemminkin.

- Aloitin Palloliitossa teknisenä johtajana 2014 ja olen siitä edennyt nykyiseen rooliini. On ollut suuri kunnia kehittää suomalaista jalkapalloa ja futsalia laaja-alaisesti. Olen tehnyt työtäni sydämellä osaavien ihmisten ympäröimänä toisiamme kirittäen, Tihinen kiittää kotimaisia kollegoitaan.

- Akateemisen maailman ja tiedolla johtamisen liittäminen tiiviisti osaamisen prosesseihin sekä taloudellisten tukien suuntaaminen mahdollisimman tehokkaasti kohti seuraympäristöä on pohja suomalaisen ja futsalin jatkuvalle kehitykselle myös tulevaisuudessa, Tihinen sanoo.

Keminmaan Lautiosaaresta kansainväliselle pelaaja- ja myöhemmin urheilujohtamisen uralle ponnistaneen Tihisen kotipaikkana säilyy jatkossakin Suomi, mutta kalenteri tulee täyttymään matkapäivistä ympäri maailman. Tihinen kertoo, että merkittäväksi tekijäksi FIFAn asiantuntijaksi etenemisessä nousi hänen uteliaisuutensa, halunsa oppia uutta sekä suuri kiinnostus vieraita kulttuureja ja kieliä kohtaan.

- Englannin lisäksi ranskan- ja saksankielen taitaminen on minulle merkittävä etu. Suomalainen jalkapallo ja futsal ympäristöinä ovat ottaneet viime vuosina valtavia loikkia huippusuoritusta ja jatkuvaa oppimista tukevana ympäristönä. Kestävän kulttuurin pohjalla on psykologisesti turvallinen ympäristö, jossa jokainen persoona ja innovaatio pääsee esiin ja saa oikeuden tulla kuulluksi. Nämä asiat ovat myös kansainvälisesti arvostettuja, Tihinen sanoo.

Palloliiton pääsihteeri Marco Casagrande kiittää Tihisen panosta suomalaisen jalkapallon ja futsalin edistämiseksi.

- Yhtä määrätietoisesti kuin pelaajana, Hannu on kehittänyt itseään myös urheilujohtajana. Hän on kouluttanut ja kehittänyt itseään nälkäisesti sekä samalla innoittanut ihmisiä ympärillään jatkuvalle oppimisen polulle. Hannu on ollut myös merkittävä henkilö meille kansainvälisen verkostoitumisen kannalta. On upeaa lähettää suomalainen jalkapallojohtaja maailmalle arvostettuun tehtävään. Tämä inspiroi toivottavasti laajaa joukkoa suomalaisia jalkapallotoimijoita. Unelmat on mahdollista saavuttaa kovalla ja omistautuneella työllä, Casagrande sanoo.

Palloliitto käynnistää haun urheilutoimenjohtajan tehtävään mahdollisimman pikaisesti.