Naisten Suomen Cup - Kansallisen Liigan seurat voittoihin lohkovaiheen avauskierroksella

Viime vuoden Naisten Suomen Cup -finaalissa Åland Unitedille taipunut PK-35 Vantaa otti revanssin ahvenanmaalaisista lohkovaiheen ensimmäisessä ottelussaan. Avauskierroksen muissa kamppailuissa voittoihin ylsivät HJK/T18 sekä Kansallisen Liigan joukkueet ONS, NJS, KuPS, HJK ja HPS.

Naisten Suomen Cup 2022_HJK Pallo-IirotKuva: Ⓒ Palloliitto /Mira Lönnqvist

30.1.2022 klo 18:30

Naisten Suomen Cupin lohkovaihe käynnistyi viime sunnuntaina HJK/T18:n 3–2-voitolla VJS:stä. Keskiviikkona ONS oli vahvempi Oulun derbyssä lukemin 3–1, ja perjantaina NJS kaatoi PKKU:n lukemin 0–1.

Tänä viikonloppuna Suomen Cupissa pelattiin neljä ottelua. Lauantaina KuPS voitti KuPS Akatemian 2–0 ja HJK iski tylyt 8–0-lukemat Pallo-Iiroja vastaan. Sunnuntaina oli vuorossa viime syksyn Suomen Cup -finaalin uusinta, jossa PK-35 Vantaa kaatoi kaksi edellistä cup-mestaruutta vieneen Åland Unitedin maalein 3–2. Päivän toisessa ottelussa HPS nujersi FC Sport-j:n 3–0.

Lohkovaiheen avauskierroksen tehokkain pelaaja oli HJK:n Ria Karjalainen, joka iski kolme osumaa. Kahteen maaliin ylsivät HJK/T18:n Milja Kiviranta ja HJK:n Veera Hellman. Kaikkiaan 22 pelaajaa pääsi maalin makuun avauskierroksella.

Naisten Suomen Cupin lohkovaiheen 24 joukkueesta 10 joukkuetta aloittaa kilpailun ensi viikolla. Seuraava ottelu on vuorossa keskiviikkona, jolloin Ilves/2 ja Ilves pelaavat pisteistä Tampereella.

Lohkovaiheen pelatut ottelut
Su 23.1. klo 14.30 HJK/T18 - VJS 3–2 (Lohko D)
Ke 26.1. klo 18.30 ONS - FC OTP 3–1 (Lohko A)
Pe 28.1. klo 20.20 PKKU – NJS 0–1 (Lohko B)