Naisten futsalmaajoukkueen turnaus päättyi tasapeliin

Naisten futsalmaajoukkueen turnaus päättyi 2–2-tasapeliin Unkaria vastaan.

Suomi tuulettaa Emilia Jokisalon maalia.

26.6.2022 klo 13:49

Naisten futsalmaajoukkueen turnaus Kroatian Porećissa päättyi katkeraan 2–2-tasapeliin Unkaria vastaan. Ensimmäisellä jaksolla Suomen pelisuunnitelma toimi, tempo pidettiin kolmen kentän avulla kovana ja prässättiin aktiivisesti. Paikkoja syntyi hyvällä tahdilla. Ajassa 10:01 Anna Keränen rikkoi kuparin. Hanna Halonen nappasi oman maalin edessä katkon ja nosti hyvällä jalalla pallon aina Unkarin maalin kulmalle asti. Halonen pelasi alaspäin Netta Hannulalle, joka löysi tolpalta Keräsen. Tällä oli helppo työ laittaa pallo maaliin. Ajassa 18:26 Emilia Jokisalo painoi pallon verkkoon Tiia Juntikan syötöstä. Paikkoja olisi ollut useampaankin osumaan, mutta Suomen viimeistelystä puuttui paras terä.

Toisella puoliajalla Unkari aktivoitui ja rikkoi pelin rytmin hyvin. Suomi ei pystynyt rakentamaan paineen alla hyökkäyksiä ja Unkari rokotti puolustuksen virheistä kahteen kertaan. Näin ollen Suomen turnaus Kroatiassa päättyi 2–2-tasapeliin.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä