Naisten Futsal-Liigassa neljän ottelun lauantai

Naisten Futsal-Liiga jatkuu lauantaina neljän ottelun voimin. Helsingissä kohtaavat mitaleille povatut HIFK sekä Ylöjärven Ilves.

Ylöjärven Ilves kaatoi avauskierroksella FC Sport Vaasan kotihallissaan.Kuva: Jani Virolainen

30.9.2022 klo 13:59

Naisten Futsal-Liigan otteluohjelma kokonaisuudessaan täällä

La 01.10.2022:
FC Halikko – MuSaFutsal klo 13:00
HIFK FS – Ylöjärven Ilves klo 13:00
PJK – RaiFu 15:00
FTK-Tornio – Ilves FS klo 15:00

Tulospalvelu kertoo pelien tulokset ja tapahtumat

Kaikki miesten ja naisten Futsal-Liigojen ottelut näkyvät Ruutu+-palvelussa.

HIFK ja Ylöjärven Ilves vastakkain

Helsingissä nähdään viime kauden pronssiottelun uusinta, kun HIFK FS emännöi Ylöjärven Ilvestä. Molemmat joukkueet on nostettu etukäteisarvioissa potentiaalisiksi mitalijoukkueiksi myös tällä kaudella. Avauskierroksella YIlves piti pintansa kotikentällään kaatamalla Sportin maalein 2-1, HIFK puolestaan hävisi vieraskentällä Ilvekselle maalein 1-4.

HIFK:n maalivahti Tytti Mikkola odottaa lauantailta tiukkaa ottelua.

- Viime viikonlopun Ilves-pelistä otettiin oppi mukaan ja katseet käännettiin nopeasti jo seuraavaan peliin. Odotan viikonlopun peliltä fyysistä kamppailua, YIlves ei varmasti päästä meitä helpolla. Uskon kuitenkin että kun toteutamme harjoiteltuja asioita ja palaamme omalle tasollemme myös puolustuspelaamisessa, jää kolme pistettä Pirkkolaan.

Ylöjärven Ilvekseen täksi kaudeksi siirtynyt Siiri Kurppa ei ollut täysin tyytyväinen avausotteluun voitosta huolimatta.

-Kolmen pisteen lisäks käteen jäi ehdottomasti maalinälkää. Ei saatu omaa peliä oikein pyörimään, mutta uskon, että tulevassa pelissä onnistutaan jo paremmin joka osa-alueella.

Kurppa ei itse ole vielä HIFKtä vastaan pelannut, mutta hankalasta vastuksesta huolimatta usko omiin on kova.

- Uskon, että vastaan asettuu fyysinen, taitava ja voitontahtoinen joukkue, joka tulee taistelemaan pisteistä loppuun asti. Kunhan saamme oman pelin rullaamaan, ei turhauduta, luotetaan omaan tekemiseen ja kannustetaan toisia, HIFK tulee kyllä kaatumaan, Kurppa luottaa.

Ilves vierailee pohjoisessa

Päivän muissa otteluissa Salossa kohtaavat FC Halikko ja MuSaFutsal ja avauskierroksella Halikolle hävinnyt RaiFu matkustaa Pirkkalaan PJK:n vieraaksi. Tampereen Ilves puolestaan vierailee Torniossa, jossa paikallinen FTK-Tornio hakee kauden avausvoittoaan hävittyään viime viikonloppuna PJK:lle kotihallissaan voittomaalikilpailun jälkeen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä