Valtakunnalliset sarjat

Naisten Futsal-Liigan välieräavauksessa kotijoukkueet liekeissä

Ensimmäisen kiinnityksen finaalipaikkoihin Naisten Futsal-Liigan välierissä ottivat MuSaFutsal ja HIFK FS.

Elina Setälä johdatti MuSaFutsalin voittoon. Kuva: Jani Virolainen

Elina Setälä johdatti MuSaFutsalin voittoon. Kuva: Jani VirolainenKuva: Jani Virolainen

16.4.2022 klo. 19:25

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

LA 16.04.2022:

MuSaFutsal - Ylöjärven Ilves 7-1 (2-0)

HIFK FS - FTK-Tornio 4-0 (1-0)

HIFK otti kotonaan vakuuttavan 4-0 -voiton FTK-Torniosta ensimmäisessä joukkueiden välisessä välieräottelussa. Ensimmäisen puoliajan viimeisellä minuutilla helsinkiläisten Jasmine Stubbe onnistui maalinteossa ja siirsi näin joukkueensa tauolle 1-0 -johdossa. Toisella puoliajalla torniolaisten tuskaillessa maalinteon kanssa HIFK osui vielä kolmesti ja näin ensimmäinen kiiinnitys finaalipaikkaan meni kotijoukkueelle. Heti huomenna FTK-Tornio saa revanssin paikan, kun joukkueet kohtaavat uudestaan Pirkkolan palloiluhallilla kello 13:00 alkavassa ottelussa. Torniolaisten päävalmentaja Maria Lehto kertoi ensimmäisen välieräkohtaamisen olleen odotetunlainen.

- Tiukkaa vääntöä odotettiin ja sitä se oli. Tiedettiin, että HIFK tulee olemaan nopea ja että peli on vauhdikas. Peli oli tasaista vääntöä ensimmäisen puoliajan ja me saatiin luotua painetta hyvin HIFK-maalille. Toisella puoliajalla kuitenkin HIFK oli paremmalla jalalla liikkeellä ja oli ahneesti pallolla, mikä teki meidän omasta pelistä haastavaa.

- Kyllä, meidän pitää lähteä parantamaan omaa peliä, joka alueella. Pallollinen peli pitää saada liikkuvammaksi ja puolustuspeliin kurinalaisuutta, Lehto kertoi joukkueensa parannuskohteiksi huomiseen otteluun.

MUSA MENI MENOJAAN

Porin Urheilutalolla nähtiin tänään suvereeni kotijoukkueen näytös, kun MuSa onnistui kaatamaan Ylöjärven Ilveksen peräti lukemin 7-1. Ottelun ensimmäinen maali näki päivänvalonsa ajassa 13:52, kun Jasmin Ylikraka toimitti palloa kulmapotkusta Ilveksen maalin edessä seisoneelle Anni-Elina Luotoselle, joka puski pallon varmasti maaliin.  Netta Hannula lisäsi erän lopussa vielä porilaisten johtoa ja tauolle mentiin kotijoukkueen 2-0 -johdossa. Toisella puoliajalla runkosarjan lähes ylivoimaisesti voittanut MuSa sai kunnolla maalihanat auki ja meni menojaan. Vieraiden ainokaisen lauantaina teki Ella Lehtonen. Ottelun paras pistenikkari oli Ylikraka, joka summasi ottelussa tehot 3+1. Kotijoukkueelta kaksi maalia naiseen iskivät Luotonen sekä Hannula. Joukkueet kohtaavat heti huomenna uudestaan, kun toinen välieräottelu alkaa Porin Urheilutalolla kello 15:00.

Teksti: Jaakko Servo

Naisten Futsal-Liiga