Naisten Futsal-Liigan kuukauden pelaaja Emilia Jokisalo: "Valmennus on salainen aseemme"

Emilia Jokisalon tähdittämä GFT on aloittanut kauden tappiottomasti. Jokisalo johtaa koko sarjan pistepörssiä.

Emilia Jokisalo valittiin lokakuun kuukauden pelaajaksi. Onnittelemassa GFT:n presidentti Raimo Kalliokoski.Kuva: Johanna Anetjärvi

4.11.2022 klo 13:23

Jalkapallon Pelaajayhdistyksen ja Palloliiton toimittama valinta tehtiin pelaajien äänestyksen perusteella siten, että oman joukkueen pelaajaa ei saanut äänestää.

Seitsemän maalin ottelu

Naisten Futsal-Liigan tämän kauden ensimmäiseksi kuukauden pelaajaksi valittiin GFT:n ja Suomen naisten futsalmaajoukkueen tähtipelaaja Emilia Jokisalo, jonka hyvät otteet syyskuun lopulla alkaneen sarjan ensimmäisen reilun kuukauden aikana eivät jääneet pimentoon vastustajajoukkueiden pelaajilta. GFT pelasi syys-lokakuussa kolme ottelua, joista se voitti kaikki selvin lukemin. Jokisalo kirjasi näissä peleissä yhteensä huiman saldon 9+3=12.

Alkukauden hurjin temppu nähtiin kotiottelussa Ilvestä vastaan. Jokisalo osui GFT:n 8-1 -voittoon päättyneessä pelissä peräti seitsemän kertaa. Kovin suurena yllätyksenä kuukauden pelaajan valintaa ei voi siis pitää.

- Kauden ensimmäisässä peleissä on ollut montakin pelaajaa todella kovassa iskussa, joten siinä mielessä valinta tuli itselle kyllä yllätyksenä. Alkukausi on sujunut tietysti hyvin, ja omalla kohdalla siitä saa kiittää paljon hyvää valmistautumisprosessia EM-karsintoihin, Jokisalo kertoo.

GFT juhlii maaliaan kaudella 2021-2022

GFT juhlii maaliaan kaudella 2021-2022Kuva: Heini Lehtipuu

"Valmennus on salainen aseemme"

GFT on aloittanut kauden hienosti. Mainittujen kolmen voiton lisäksi joukkue kaatoi eilen torstaina pääkaupunkiseudun paikalliskamppailussa Helsingin IFK:n. Sarjataulukossa joukkue on hienosti toisena, heti MuSaFutsalin jälkeen. GFT:n avaustappio saa vielä odottaa itseään.

- Meidän salainen ase on tällä kaudella huippuvalmennus. Joukkueen taustoilla on tarkat suunnitelmat, joiden avulla me saamme itsestämme kaikki irti. Saimme myös preseasonilla vietyä asioita vauhdilla eteenpäin sitoutuneella porukalla, Jokisalo avaa espoolaisten menestysreseptiä.

Perinteinen menestysseura jäi viime kaudella ilman mitalia, ja nyt tavoitteet ovat luonnollisesti taas korkealla.

- Oma tavoite tällä kaudella on suorittaa jokaisessa pelissä kovalla tasolla, sekä auttaa viemään GFT mestaruuteen. Joukkueena tavoittelemme vain kultaa ja nousujohteista kehitystä, Jokisalo alleviivaa.

GFT:llä on käynnissä kahden ottelun viikko, sillä eilisen HIFK-pelin lisäksi sillä on lauantaina edessä matka Vaasaan Sportin vieraaksi.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle