Naisten Futsal-Liiga: Viikonloppuna taistellaan finaalipaikoista

Naisten Futsal-Liigassa edessä tärkeä viikonloppu, kun joukkueet koittavat taistella tiensä finaaliin.

HIFK FS ja FTK-Tornio pelaavat hienoa välieräsarjaa. Kuva: Anette StubbeKuva: Anette Stubbe

22.4.2022 klo 17:16

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

LA 23.04.2022:

FTK-Tornio - HIFK FS klo 16:00

SU 24.04.2022:

FTK-Tornio - HIFK FS klo 13:00

Ylöjärven Ilves - MuSaFutsal klo 17:00

"PITKÄT PELIMATKAT OVAT YHDISTÄVÄ KOKEMUS"

FTK-Tornio ja HIFK FS ovat välieräsarjassa tasatilanteessa 1-1. Viikonlopun pelit ovatkin valtavassa arvossa, sillä kahdella perättäisellä voitolla Torniossa etenisi finaaliin. Helsinkiläiset olivat viime kauden päätteeksi finaaleissa MuSaa vastaan, mutta onko tänä vuonna Torniolaisten vuoro? FTK-Tornio lähtee pelaamaan viikonlopun otteluihin kotiyleisönsä tukemana. Helsinkiläiset sen sijaan matkustavat lähes 800 kilometriä pohjoiseen, mutta mitä mieltä helsinkiläisten päävalmentaja Ilkka Somero on tästä.

- Pitkät pelimatkat on joukkueelle vain yhdistävä kokemus ja uskon joukkueen olevan lauantaina valmis pelaamaan ja erittäin keskittynyt.

- Joukkueen sisällä on hyvä fiilis ja pelillisesti tiedetään olevamme vahvoilla. Pientä jännitystä aiheuttaa joukkuetta vaivaava sairastelu ja loukkaantumissuma. Viime sunnuntaina pelattiin hetkittäin viidellä kenttäpelaajalla ja se näkyi pelissä liikaa. Toivottavasti ensi viikonloppuun päästään lähtemään pelaajatilanteen osalta paremmista asetelmista, mutta joukkue on valmis pelaamaan finaalipaikasta tarvittaessa myös kapealla rosterilla, Somero kertoo

Joukkueiden ensimmäisessä välieräkohtaamisessa helsinkiläiset olivat vahva kotijoukkue ja hoitivatkin ottelun nimiinsä selvin lukemin 4-0. Toisessa ottelussa Pirkkolan palloiluhallilla torniolaiset saivat pelinsä uudelle tasolle ja voittivat tasaisen ottelun lukemin 5-4.  Näin FTK-Tornio pääsee aloittamaan sarjan kotonaan tasatilanteesta.

- Uskoisin että tullaan näkemään korkeatempoista playoff-futsalia, Somero povaa.

Sunnuntaina nähdään myös toisen välieräparin ottelu, kun Ylöjärven Ilves emännöi MuSaFutsalia. Porilaiset johtavat sarjaa voitoin 2-1. Torstaina Ylöjärvellä pelatussa ottelussa Ilves otti tärkeän voiton, minkä he tarvitsevat myös sunnuntaina. Jos, MuSa sunnuntaina voittaa, etenevät he finaaliin toisena vuotena peräkkäin. Viikonlopun jälkeen finaalipari voi siis olla hyvinkin selvillä.

Teksti: Jaakko Servo

Etkö löytänyt etsimääsi?