Naisten Futsal-Liiga: PJK ja MuSaFutsal käynnistävät liigaviikon

Naisten Futsal-Liigaa pelataan tällä viikolla neljänä päivänä. Urakka käynnistyy keskiviikkoiltana Pirkkalasta, jossa PJK emännöi MuSaFutsalia.

PJK haastaa kotikentällään MuSaFutsalin keskiviikkona.

PJK haastaa kotikentällään MuSaFutsalin keskiviikkona.Kuva: Jani Virolainen

23.11.2022 klo 09:10

Naisten Futsal-Liigan otteluohjelma kokonaisuudessaan täällä

Ke 23.11.2022:
PJK - MuSaFutsal klo 20:00
To 24.11.2022:
EBK - HIFK FS klo 19:30
La 26.11.2022:
Ilves FS - EBK klo 13:00
Ylöjärven Ilves - KaDy klo 16:00
FC Halikko - FC Sport Vaasa klo 17:00
Su 27.11.2022
RaiFu - FC Sport Vaasa klo 13:00
Ylöjärven Ilves - GFT klo 15:00

PJK ja MuSa avaavat liigaviikon Pirkkalassa keskiviikkona

Keskiviikon kotijoukkue Pirkkalan Jalkapalloklubi majailee sarjataulukossa yhdeksäntenä. Se on kerännyt kuudesta ottelusta kaksi voittoa ja neljä tappiota - yhteensä kuusi sarjapistettä. Voitolla olisi mahdollisuus tarrata jälleen pudotuspelipaikkaan ohi RaiFun. Vastassa keskiviikkona on kuitenkin kova joukkue, kun hallitseva mestari MuSaFutsal vierailee Pirkkalassa. MuSa löytyy sarjataulukosta neljäntenä, mutta kuudesta ottelusta se on kuitenkin voittanut neljä, ja täysin ilman sarjapisteitä joukkue on jäänyt vain kerran - viime viikonloppuna Jyväskylässä.

PJK:n alkukauden paras pistenainen Essi Salonen tietää, että helppoja pisteitä ei todellakaan ole keskiviikkona luvassa, vaikka MuSaFutsal onkin pelannut viime pelit melko niukalla kokoonpanolla, ja hävisi yllättäen KaDylle.

- MuSahan on todella kova vastus, ihan sarjan kovimpia. Tosi laadukas, joskin pelaajamäärältään aika kapea nippu. Heillä on valtava määrä yksilötaitoa, mutta myös joukkuepelaaminen huippuluokkaa. He ovat horjutettavissa vain, jos pystymme puolustamaan hyvin ja pitämään oma maalimme puhtaana. Se vaatii kuitenkin iso onnistumista joukkueelta.

Essi Salonen pelaa vahvaa alkukautta viime kauden loukkaantumisen jälkeen.

Essi Salonen pelaa vahvaa alkukautta viime kauden loukkaantumisen jälkeen.Kuva: Jani Virolainen

PJK:n alkukausi on ollut hiukan ailahteleva. Salonen myöntää, että parannettavaa riittää.

- Lähdimme kauteen aika kokemattomalla joukkueella, joten luonnollisestikin jonkun verran on ollut hakemista ja oma taso on heittelehtinyt. Esimerkiksi Sportia vastaan oli paljon hyvää pelissä, mutta GFT- ja EBK-pelit olivat vaikeita. Kohtalaisen hyvä puolustuspelaaminen on antanut meille mahdollisuuden voittaa pelejä. Tätä toki on tukenut vahvasti myös se, että meillä on todennäköisesti sarjan paras maalivahtiduo. Kehitettävää riittää varsinkin pallollisessa pelaamisessa. Olemme tehneet toiseksi vähiten maaleja sarjassa. Uskon kuitenkin, että kun koko joukkue pääsee kunnolla liigatason vauhtiin kiinni, niin kyllä se hyökkäyspelikin saadaan kuntoon, Salonen kertoo.

Espoossa pääkaupunkiseudun derby

Myös torstaina pelataan yksi ottelu, kun sarjanousija EBK haastaa kotikentällään Espoossa Helsingin IFK:n. EBK:n pistesaldo näyttää kolmea, kun se on voittanut vain yhden seitsemästä ensimmäistä ottelusta. Vierasjoukkue IFK hakee myös vielä parasta virettään, sillä se on voittanut ja hävinnyt vuoronperään - tällä hetkellä kolmen voiton ja kolmen tappion myötä joukkue löytyy sarjataulukosta viidentenä.

Ylöjärven Ilves pelaa viikonloppuna kahdesti kotikentällään.

Ylöjärven Ilves pelaa viikonloppuna kahdesti kotikentällään.Kuva: Jani Virolainen

Lauantain ohjelmassa on kolme peliä. Tampereella Ilves emännöi EBK:ta, Ylöjärvellä puolestaan nähdään erittäin mielenkiintoinen YIlveksen ja KaDyn välinen liigan ehdoton huippukamppailu. Lisäksi Salossa pelataan tärkeistä sarjapisteistä, kun FC Halikko ja FC Sport Vaasa kohtaavat. Sunnuntaina RaiFu saa kotihalliinsa vastaan etelän tuplaa pelaavan FC Sportin, ja Ylöjärvellä YIlves pelataa viikonlopun toisen kärkiottelunsa - lauantaina KaDy-ottelun jatkoksi se saa sunnuntaina vastaansa GFT:n.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle