Naisten Futsal-Liiga: MuSaFutsal juhlii jälleen Suomen mestaruutta

Naisten Futsal-liigan finaalit jatkuvat lauantaina sekä sunnuntaina Torniossa. MuSaFutsalilla mahdollisuus olla mestari jo sunnuntai-iltana.

MuSaFutsal juhlii mestaruutta. Kuva: Jouni Pihlaja

6.5.2022 klo 15:05

LA 07.05.2022:

2. finaali: FTK-Tornio - MuSaFutsal klo 15:00

SU 08.05.2022

3. finaali: FTK-Tornio - MuSaFutsal klo 15:00

FINAALIT JATKUVAT TORNIOSSA

Joukkueiden ensimmäinen finaalikohtaaminen viime lauantaina Porissa päättyi jännitysnäytelmän jälkeen kotijoukkueelle numeroin 5-4. Kotijoukkueen tehokkain pelaaja ensimmäisessä ottelussa oli tehot 2+3 iskenyt Netta Hannula. Vierasjoukkue FTK-Torniolta verkkoja pääsi heiluttelemaan kaksi kertaa Emma Heikkilä. Tulevan viikonlopun otteluihin torniolaiset pääsevät pelaamaan kotonansa kotiyleisön tukemana. FTK-Tornion päävalmentaja Maria Lehto kertoo kotiyleisön edessä pelaamisen tuovan peliin uudenlaista tunnelmaa.

- Paikallisyleisön määrä on ollut kasvusuunnassa ja tottakai vkl odotetaan katsomot täyteen kannattajia. Kyllä se kotiyleisö meille aina yhden lisäpelaajan kentälle on tuonut.

Lehto kertoo ensimmäisestä finaaliottelun Porissa olleen joukkueltaan hieman varovaista.

- Kunnioitettiin hallitsevaa Suomenmestaria  liikaa ja siitä johtuen jouduttiin aika pian kahden maalin taka-ajolle. Meidän pitää ottaa peliä enemmän ja rohkeammin haltuun heti ottelun alusta lähtien.

- Tunteella, taidolla ja rakkaudesta lajiin mennään. Kaikki pelaajat tietää mistä nyt pelataan ja miten. Uskon, että finaalipeleihin ei sen kummempia eväitä tarvita, Lehto lisää.

Mestaruuden vaaditaan kolme voittoa. MuSa on tällä hetkellä kahden voiton päässä mestaruudesta. Jos porilaiset onnistuvat voittamaan viikonlopun molemmat ottelut juhlivat porilaiset toista peräkkäistä Naisten Futsal-liigan mestaruuttaan.

Teksti: Jaakko Servo

Etkö löytänyt etsimääsi?