Naisten Futsal-Liigassa murskavoittojen lauantai

Naisten Futsal-Liigassa pelattiin lauantaina viisi ottelua. Kaikissa peleissä nähtiin selvät päätöslukemat. Espoossa GFT:n Emilia Jokisalo iski peräti seitsemän maalia!

KaDyn Emmi Rauhala palkittiin 100 liigaottelun johdosta ennen peliä.

KaDyn Emmi Rauhala palkittiin 100 liigaottelun johdosta ennen peliä.Kuva: Kirsi Nummela

8.10.2022 klo 23:14

Otteluiden tilastot
Sarjataulukko
Tulevat ottelut

Tulokset la 08.10.2022:
KaDy - FC Halikko 8-1 (2-1)
FC Sport Vaasa - HIFK FS 2-10 (1-6)
GFT - Ilves FS 8-1 (3-1)
FTK-Tornio - MuSaFutsal 0-7 (0-5)
Ylöjärven Ilves - PJK 5-1 (2-1)

KaDy vahva kotiavauksessaan

Naisten Futsal-Liigan viiden ottelun lauantai käynnistyi Jyväskylässä, jossa kohtasivat Kampuksen Dynamo sekä FC Halikko. Kotijoukkue KaDy aloitti pelin terävästi. Pallo oli salolaisten maalissa jo 24 pelisekunnin jälkeen, kun Iina Markkanen päätti upean syöttökuvion maaliin. Halikko tuli tasoihin Olivia Haapasen hienolla yksilösuorituksella, mutta tauolle mentiin 2-1 -kotijohdossa kun Kerttu Markkanen pääsi iskemään ensimmäisen liigamaalinsa lähietäisyydeltä ajassa 10:44.

Toisella jaksolla KaDy meni menojaan vastustamattomasti. Se iski tasaiseen tahtiin maaleja ja kotivoitto kirjattiin lopulta lukemin 8-1 (2-1). Jyväskyläläisten tehonaisena hääri Anna-Kaisa Hannuksela, joka keräsi tehopisteet 2+1.

- Saatiin hyvin pyöritettyä peliä ja vietyä painopistettä vastustajan päätyyn. Lisäksi saimme luotua hyvin maalipaikkoja, joissa myös oltiin tänään riittävän tehokkaita. Joukkue on uudistunut viime kaudesta, joten on luonnollista että yhteisen sävelen löytyminen vie hetken aikaa, mutta jokainen treeni ja peli vie meitä kohti parempaa yhteispeliä, täksi kaudeksi KaDyyn siirtynyt Hannuksela pohdiskeli.

Emilia Jokisalolle seitsemän maalia

Espoossa nähtiin uskomaton Emilia Jokisalo -show, kun GFT ja Ilves FS kohtasivat. Ilves iski pelin avausmaalin, mutta sen jälkeen Jokisalo teki peräti seitsemän maalia peräjälkeen! Loppulukemiksi kirjattiin GFT:n kotivoitto 8-1 (3-1).

- Tänään näkyi selkeästi meidän joukkueen vahva prässipeli, joka toi meille useat maalipaikat. Meille ei ole ongelma mennä takaa-ajoasemasta ohi. Oli kyllä mukava pelata ja se näkyi tulostaululla, Jokisalo kertoi iloisena ottelun jälkeen.

Ylöjärven Ilves oli jälleen vahva kotihallissaan.

Ylöjärven Ilves oli jälleen vahva kotihallissaan.Kuva: Heini Lehtipuu

Murskalukemia muissakin otteluissa

Vaasassa FC Sport sai vastaansa Helsingin IFK:n. Helsinkiläiset olivat tylyjä vieraita, ja veivät sarjapisteet mukanaan peräti maalein 2-10 (1-6). Vierasjoukkueen tehonaisena hääri Hanna Halonen, joka saalisti tehopisteet 3+3. Myös Saana Vestola (3+1) iski hattutempun.

Torniossa nähtiin viime kauden finaalin uusinta, kun MuSaFutsal vieraili FTK-Tornion kotikentällä. Porilaiset eivät jättäneet mitään sattuman varaan, vaan joukkue oli alusta asti muutaman askeleen kotijoukkuetta edellä. Loppulukemat olivat 0-7 (0-5) ja porilaisten tehokkaimmat pelaajat olivat tällä kertaa Anni-Elisa Luotonen sekä Sini Lauermaa, joille molemmille kirjattiin tehopisteet 2+1.

Ylöjärvellä paikallinen Ilves kaatoi Pirkanmaan derbyssä PJK:n. Ylöjärveläisten kauden toisessa voitossa kotijoukkueen parhaaksi valittiin Heidi Linjamaa, joka iski tehopisteet 1+1. YIlveksen maalivahti Emiilia Syvänen osoitti pelisilmäänsä ajassa 29:45, jolloin Syvänen iski omalta maalialueeltaan pallon PJK-maaliin ja vei joukkueensa ratkaisevaan 3-1 -johtoasemaan. Tästä PJK ei enää toipunut, vaan kolme pistettä jäi Ylöjärvelle lopulta lukemin 5-1 (3-1).

Seuraa meitä

Liity postituslistalle