Naisten Futsal-Liiga: HIFK FS kaatoi FTK-Tornion

Naisten Futsal-Liigan välerät jatkuivat lauantaina. Helsingin IFK haki arvokkaan vierasvoiton Torniosta, ja se pääsee näin jahtaamaan finaalipaikkaa huomenna.

HIFK FS metsästää finaalipaikkaa. Kuva: Jani VirolainenKuva: Jani Virolainen

23.4.2022 klo 19:30

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

LA 24.04.2022:

FTK-Tornio - HIFK FS 3-5 (2-3)

Naisten Futsal-Liigan välieräsarja FTK-Tornion ja HIFK:n välillä jatkui lauantaina Torniossa. Helsinkiläiset olivat vahvoja vierailijoita, ja nappasivat toisen finaalikiinnityksen lukemin 3-5 (2-3) tasaisen ottelun jälkeen. Finaaliin mennään kolmella voitolla ja nyt HIFK:n johtaessa 2-1 joukkue pääsee hakemaan finaalipaikkaa huomenna, kun sarjan neljäs ottelu pelataan Torniossa.

Lauantain ottelussa FTK-Tornio ei päässyt missään vaiheessa johtoasemaan, vaan ottelu eteni helsinkiläisten komennossa. Tosin kahteen avausjakson maaliinsa vierasjoukkue tarvitsi hiukan onnettarenkin apua, kun pallo pomppasi kotijoukkueen omasta pelaajasta maaliin. Tauolla lukemat olivat vieraille 2-3, kun Hanna Halonen oli osunut vieraille, ja puolestaan Emma Heikkilä sekä Anna Keränen FTK-Torniolle.

Toisella jaksolla HIFK karkasi ensimmäistä kertaa kahden maalin karkumatkalle, kun Selma Rantala ohjasi maalivahti Tytti Mikkolan pitkän avauksen verkkoon. FTK-Tornion hurja yritys ja loppukiri jäi lopulta tyngäksi, kun vain Heikkilä onnistui kavennusmaalissa. Vieraiden Hanna Halonen oli siinä välissä jo iskenyt tyhjään kotijoukkueen maaliin 2-5 -osuman, joten näin loppulukemiksi kirjattiin vierasvoitto 3-5 (2-3).

HIFK:n päävalmentaja Ilkka Somero iloitsi tärkeää voittoa.

- Tosi ylpeä joukkueesta. Loukkaantumisista ja sairasteluista huolimatta pystyttiin toteuttamaan tänään pelisuunnitelmaa kiitettävästi. Valtavan iso hatunnosto esimerkiksi Kreta Karttuselle, joka nousi kokoonpanoon ja pystyi heti auttamaan joukkuetta kentällä. FTK-Tornio oli tänään todella vahva ja voittoon tarvittiin Tytti Mikkolan loistavaa maalivahtipeliäkin. Huomenna ei päästä ainakaan helpommalla, Somero käänsi katseita jo kohti seuraavaa ottelua.

FTK-Tornio ja HIFK kohtaavat sarjan neljännessä ottelussa Torniossa heti huomenna. Myös Ylöjärven Ilves ja MuSaFutsal pelaavat huomenna neljännen ottelun. Joukkueet kohtaavat Ylöjärvellä, ja MuSaFutsal johtaa sarjaa otteluvoitoin 2-1.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä