Naisten Futsal-Liiga: FTK-Tornio kukisti HIFK FS:n ja matkaa näin finaaliin

Naisten Futsal-Liiga-kauden 2021-2022 finaalipari on selvillä.

FTK-Tornio eteni finaaleihin. Kuva: Jani VirolainenKuva: Jani Virolainen

27.4.2022 klo 21:39

Naisten Futsal-Liigan pudotuspelien otteluohjelma

Maalikoosteet Futsal-Liigaseurat ry:n sivulla

KE 27.04.2022:

HIFKS FS - FTK-Tornio 0-4 (0-1)

SENJA KEISU ILLAN SANKARI

Torniolaisten päävalmentaja Maria Lehto kertoi joukkueensa lähteneen hyvällä asenteella keskiviikkoillan ratkaisevaan välierä-otteluun.

-Joukkueella oli päättäväinen mieli heti sunnuntain matsin jälkeen. Asenteella- ”Helsinkiin ei lähdetä peliä häviään!" Pelaajat olivat todella hyvillä mielin, mutta samalla sopivasti valmiina ja keskittyneitä tämän päivän peliin.

FTK-Tornio aloittikin ottelun maalinteon ajassa 13:22 Emma Heikkilän osumalla. Ensimmäisellä puoliajalla ei enempää maaleja nähty, joten tauolle mentiin vierasjoukkueen johdossa.

Toisella puoliajalla runkosarjassa pistepörssin voittanut torniolaisten Tiia Juntikka iski karat sisään HIFK:n maalin edessä Tuuli Alamikkotervon laukauksen jälkeen. Läpi ottelun hienosti torjunut Torniolaisten maalivahti Senja Keisu jatkoi helsinkiläisten ahdinkoa ottelun lopussa iskemällä makeaan paikkaan kauden ensimmäiset maalinsa. Keisu laukoi oman maalinsa edestä kaksi hyvin tarkkaa sijoitusta HIFK:n tyhjään maaliin viimeisen minuutin aikana.  Keisulle ilta oli makoisa -nollapeli, kaksi maalia ja finaalipaikka. Näin ottelun loppunumerot 4-0 torniolaisille. Tasainen välieräsarja saatiin päätökseen voitoin 3-2 FTK:lle. Lehto on tyytyväinen joukkueensa suoritukseen.

-Hallitsimme pallollista peliä ja loimme jatkuvasti maalipaikkoja, mutta palloa ei saatu maaliin ekalla puoliajalla kuin kerran. Vastassa oli HIFK:n kova maalivahti, joka pelasi todella hyvän pelin. Myös meidän maalivahti Senja Keisu ansaitsee maininnan. Hän otti tarvittavat loisto torjunnat ja piti oman pään puhtaana. Me pystyimme sarjan aikana parantamaan omaa pallonhallinta peliämme ja saimme karsittua omat virheet pois puolustuspelistä.

Torniolaiset etenevät näin finaaliin MuSaFutsalia vastaan. Finaalit käynnistyvät Porin Urheilutalolla joko lauantaina 30.4 tai sunnuntaina 1.5. Kolmella voitolla voittaa Naisten Futsal-Liigakauden 2021-2022 mestaruuden.

-Tottakai lähdetään haastajana sarjaan. Musa on ollut vakuuttava läpi kauden. Joukkue on nälkäinen ja luottaa tällä hetkellä omaan tekemiseen. Katsotaan finaalisarjan päätteeksi mihin se sitten riittää, Lehto kommentoi tulevaa.

Teksti: Jaakko Servo

Etkö löytänyt etsimääsi?