Miesten Suomen Cupissa mukana 314 joukkuetta!

Miesten Suomen Cupin ilmoittautuminen on päättynyt, ja mukaan lähti kaiken kaikkiaan upeasti 314 joukkuetta.

KuPS Anton Popovitch Suomen CupKuva: Ⓒ Palloliitto /Juha Leskinen

11.1.2022 klo 12:27

Uudistunut Suomen Cup on kerännyt suosiota, ja seuroja onkin lähtenyt sankoin joukoin mukaan ympäri Suomea. Ilmoittautuneita saatiin lopulta 314. Viimeisen viikon aikana mukaan ilmoittautui 108 joukkuetta. Viimeisenä ilmoittautumispäivänä 10. tammikuuta nähtiin päiväkohtainen ennätys, kun mukaan lähti vielä 33 joukkuetta. Osallistujamäärän huimasta kasvusta viimeisenä ilmoittautumispäivänä johtuen Suomen Cup starttaa alueellista joukkuemäärää tasoittavalla 0-kierroksella. Tämä kierros pelataan ennen kierrosta yksi. 0-kierroksen ottelumäärä tarkentuu vielä lähipäivinä.

Suomen Cupin ensimmäisen kierroksen ottelut arvotaan alueellisesti painotetuista arvontakoreista. Arvonta-alueet sekä formaatti julkaistaan ensi viikon alussa. Varsinainen arvonta suoritetaan torstaina 20. tammikuuta. Myös arvonnasta tiedotetaan tarkemmin ensi viikon alussa.

Suomen Cupin suosio kasvoi viime vuosiin verrattuna erityisesti alasarjajoukkueiden keskuudessa. Kolmosta alempana tai ikämiessarjoissa pelaavia joukkueita on mukana peräti 258. Kaikki Veikkausliigan ja Ykkösen seurat ovat mukana. Kakkosen joukkueista Suomen Cupiin osallistuu 32 joukkuetta.

Suomen Cupin ilmoittautuminen avautui 24. marraskuuta 2021 ja päättyi 10. tammikuuta 2022. Ensimmäinen ilmoittautunut joukkue oli KaaPo, joka ilmoittautui mukaan 24. marraskuuta klo 6:34. Viimeisenä mukaan lähti OuJK, jonka ilmoittautuminen rekisteröitiin viimeisenä ilmoittautumispäivänä klo 22:31. Harkinta-ajoissa oli siis eroja, mutta tärkeintä on, että KaaPo, OuJK ja kaikki 312 joukkuetta tältä väliltä ovat mukana. Tehdään yhdessä tästä unohtumaton jalkapallovuosi!

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä