Miesten futsalmaajoukkue kohtaa MM-karsinnoissa Romanian ja Tanskan

FIFA Futsal Word Cupin Main Roundin lohkoarvonta suoritettiin tänään Nyonissa. Suomi arvottiin samaan lohkoon Romanian ja Tanskan kanssa.

Suomen lohko MM-karsintojen Main Roundilla.

7.7.2022 klo 15:19

Futsalin MM-karsintojen Main Roundin lohkot arvottiin tänään 7. heinäkuuta Nyonissa. Suomi arvottiin lohkoon 8 yhdessä Romanian ja Tanskan kanssa. Suomen futsalmaajoukkueen päävalmentaja Sergio Gargelli povaa Suomelle kovia otteluita.

– Mielestäni tämä ei ollut helpoin mahdollinen lohko. Aloitamme pelit kotiottelulla Romaniaa vastaan, joka on ainakin paperilla kovin vastustajamme. He ovat kehittyneet paljon saatuaan joukkueeseen brasilialaistaustaisia pelaajia. Tanska taas on naapurimaamme, ja derby on aina derby, Gargelli pohtii.

Vaikka lohko ei ole helpoimmasta päästä, italialaisluotsi pitää Suomen mahdollisuuksia erinomaisina. Suomi on lohkon ykkössijoitettuna ennakkosuosikki suoraan jatkopaikkaan Elite Roundille.

– Tulossa ei ole helppoja otteluita, mutta tavoitteemme on pelata MM-kisoissa, joten jokainen vastustaja on kohdattava itsevarmasti ja omiin vahvuuksiin ja pelitapaan nojaten. Tiedämme, että meidän on voitettava, jotta unelmastamme voi tulla totta, Gargelli päättää.

Lohko 1: Espanja, Moldova ja Kypros
Lohko 2: Georgia, Belgia ja Itävalta