Miesten Futsal-Liiga: Juhana Jyrkiäinen jatkaa Akaa Futsalissa

Miesten futsalmaajoukkueen runkopelaajiin kuuluva Juhana Jyrkiäinen jatkaa seurajoukkueuraansa Akaa Futsalissa myös tulevalla kaudella.

Juhana Jyrkiäinen jatkaa Akaa Futsalin paidassa. Kuva: Tuukka Nyström / Newstream PhotographyKuva: Tuukka Nyström / Newstream Photography

13.4.2022 klo 20:34

UUTEEN KOTIHALLIIN ENTISTÄ KILPAILUKYKYISEMMÄLLÄ JOUKKUEELLA

Puolivälieriä parhaillaan Vieska Futsalia vastaan pelaava Akaa Futsal ja Juhana Jyrkiäinen ovat solmineet ensi kauden kattavan jatkosopimuksen. Seuran puheenjohtaja Tero Kivistö kertoo seuran verkkosivuilla syitä, miksi seura halusi jatkaa yhteistyötä.

- Jyrkiäinen on futsalin pelaajana parhaassa iässä. Hänen kokemus auttaa meidän nuorempia pelaajia niin kopissa kuin kentälläkin. Kerrassaan esimerkillinen pelaaja kaikin puolin ja olemme tietysti tyytyväisiä, että miehen peliura jatkuu vielä ainakin tulevan kauden, Kivistö kertoo.

Vuonna 2012 Futsal-Liigaan noussut Akaa Futsal on selviytynyt kaikkina liigavuosinaan pudotuspeleihin. Myös mitaleja on viime vuosina kertynyt, vaikka se kirkkain kruunu onkin vielä väistellyt. Kivistön mukaan seuran tulevaisuus on valoisa.

- Taka-askelia ei oteta, vaan päinvastoin tarkoitus on uuden hallin myötä rakentaa entistä kilpailukykyisempi joukkue. Haluamme taistella joka vuosi mitaleista, helppoa tai itsestäänselvää se ei kuitenkaan ole, kuten tälläkin hetkellä kentän puolella nähdään. Kävipä tulevana viikonloppuna miten hyvänsä, tulevaisuutemme seurana on kuitenkin ilahduttavan valoisa. Siitä pitää huolen laaja taustatiimimme, joka kasvaa koko ajan ja työskentelee taustoissa hurjasti paitsi tämän kauden, myös tulevaisuuden eteen. Varmaan jotain muitakin uutisia ensi kauden joukkueen suhteen on taas lähiaikoina tulossa, Kivistö kertoo arvoituksellisesti.

”VAIKEAA LOPETTAA, KUN HOMMA TOIMII NÄIN HYVIN!”

Tunne sopimuksesta on molemminpuolinen. Jyrkiäinen on viihtynyt leijonapaidassa ja jatkaa näin kaupugissa ainakin viidennenkin futsalkauden.

– Akaa Futsal menee vuosi vuodelta eteenpäin niin seurana kuin urheilullisestikin – ei ihme että tänne on imua aina Torniosta Italiaan asti. Taustoissa tehdään todella hyvää työtä ja huolto on epäilemättä maan parasta. Vaikeaa se on lopettaa, kun homma toimii näin hyvin, Jyrkiäinen kehuu.

Jatkosopimuksen taustalla on myös koko perheen muutto Akaaseen.

– Aikomukseni oli alunperin ripustaa pelitossut naulaan kauden päätteeksi, mutta Akaaseen muuton varmistuminen toi toivotun käänteen sopimusneuvotteluihin kotiväen kanssa. Iän karttuessa sitä oppii nauttimaan yhä enemmän yhteisestä ajasta joukkueen kanssa, joten hienolta tuntuu saada jatkaa pelihommia – ainakin seurajoukkueessa. Ensi kaudesta tullee erityisen mielenkiintoinen uuden hallin ja uuden koutsin myötä, ja huhutaanhan sitä uusista vahvistuksistakin.

Akaa Futsalin kausi on ollut värikäs ja rikkonainen. Jyrkiäinen joutui viime lauantaina katselemaaan ensimmäisen puolivälierän kotisohvalta.

– Tosiaan, kausi on sujunut joukkueeltamme hyvin vaihtelevasti. Syyskausi oli tosi rikkonainen, ja harmillisen paljon on ollut pelimiehiä sairastuvalla. Runkosarjasijoitus oli kuitenkin ihan kelvollinen ja joukkueessa on vahva usko, että pystymme voittamaan kenet vaan. Myös oma pelivireeni on alkanut löytyä kevättä kohti mentäessä. Eka puolivälierä meni valitettavasti kotona sairastaessa, mutta uskon toipuvani lauantaiksi pelikuntoon.

Millä eväin Vieska sitten kaadetaan viikonloppuna?

– Vieska onnistui yllättämään meidät erikoistilanteissa samaan tapaan kuin runkosarjan avauksessa. Viikonloppuna meidän on löydettävä kovuutta puolustamiseen ja päättäväisyyttä hyökkäyspäähän. Maalivahti Slobodan Tomicia ei ohiteta helposti, mutta meillä riittää onneksi tulivoimaa, Jyrkiäinen valaa uskoa omiinsa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä