Miesten Futsal-Liiga: GFT nollasi SoVon

Miesten Futsal-Liigassa pelattiin torstaina yksi ottelu, kun SoVo vieraili Espoossa GFT:n vieraana. GFT nollasi kotonaan tulivoimaisen SoVo-hyökkäysarsenaalin ja nappasi pisteet 3–0-voitollaan. Liiga jatkuu perjantaina AU:n ja TPK:n kohtaamisella.

Antti Koivumäki on Suomen parhaita maalivahteja

Antti Koivumäki on Suomen parhaita maalivahtejaKuva: Ⓒ © Ville Koskiniemi /Ville Koskiniemi

27.10.2022 klo 23:57

to 27.10.2022

GFT – SoVo 3–0 (2–0), Opinmäen liikuntahalli, Espoo

Miesten Futsal-Liigassa pelattiin torstaina yksi ottelu, kun SoVo vieraili Espoossa GFT:n vieraana. Viime kauden kohtaamisten lailla GFT piti sarjapisteet Espoossa. GFT teki ensimmäisellä puoliajalla kaksi maalia. Miika Hosio syötti ensin hienon kuvion päätteeks Eetu Kaikkolalle, joka teki pelin avausmaalin. GFT:n aikalisän päälle Hosio löysi Eetu Kaurian maalin edestä ja pallo soljui kauniisti maaliin.

SoVon tehokas ja juonikas hyökkäysarsenaali, erityisesti Arber Istrefi, Gezim Voca ja Antti Korhonen jäivät nollille, kun GFT:n joukkuepuolustus näytti osaamistaan. Antti Koivumäen nollalinja GFT:n maalinsuulla piti loppuun asti SoVon kovasta yrityksestä huolimatta.

GFT palasi voittokantaan ja singahti aivan liigan kärkikolmikon peesiin. SoVo on jumahtanut sarjataulukon pohjille kahden muun varsinaissuomalaisen joukkueen (AU ja TPK) kanssa. AU ja TPK kohtaavatkin perjantaina Loimaalla, joten vähintään jompikumpi pääsee kasvattamaan laihaa pistepussiaan.

GFT sai pelin ja joukkueen hyvin kasaan Vieska Futsalia vastaan pelatun pelin tappion jälkeen

– Tämä ottelu tuli tosi nopeasti viime lauantain Vieska-pelin jälkeen. Olen tosi ylpeä siitä miten jätkät keräsivät itsensä tappion jälkeen. Ilme oli tosi hyvä. Huomioimme vastustajan hyvät yksilöt ja suoraviivaisen pelitavan. SoVo on Suomen parhaimpia hyökkäystransitiojoukkueita ja treenasimme tätä osa-aluetta viikolla, kertoo peliin valmistautumisesta GFT:n päävalmentaja Miika Mendolin.

GFT:n laivaa ohjaa päävalmentajan Miika Mendolin

GFT:n laivaa ohjaa päävalmentajan Miika MendolinKuva: Ⓒ © Ville Koskiniemi /Ville Koskiniemi

–  Peli sujui kaikkiaan ihan mukavasti. Ensimmäinen puoliaika oli jälleen meidän. Toisella puoliajalla vastustaja paransi roimasti ja olimme välillä vaikeuksissa. Selviydyimme kuitenkin ilman takaiskuja, kiitos Antti Koivumäen. Hän oli tänään voittomme peruspilari, Mendolin sanoo.

Miesten Futsal-Liiga

pe 28.10.2022