Miesten Futsal-Liiga: Aution jälkeinen GFT vahvisti rivejään - Mad Maxin rosterissa mylläystä

Miesten Futsal-Liiga käynnistyy viikon kuluttua ja seurat ovat julkistaneet jatkosopimuksiaan ja uusien pelaajien rekrytointeja ahkerasti. Rostereiden käsittelyvuorossa GFT, TPK, Mad Max ja SoVo.

Henri Alamikkotervo jatkaa, Autio ja Arvola ovat poissa kultaisten vahvuudesta.Kuva: Kalevi Hänninen

19.9.2022 klo 00:19

Viime kauden hopeajoukkue Golden Futsal Team on rakentanut Panu Aution jälkeistä joukkuettaan maltillisesti. Suomen tunnetuimman futsal-pelaajan jättämä aukko on suuri niin pelillisesti kuin joukkueelle varmasti myös henkisesti, mutta GFT:n pelaajarosteriin jää kuitenkin tukku maajoukkuemiehiä. Lähtijöiden puolella ovat myös Antti Arvola, Timo Mikkonen, Kasperi Halme ja Niko Stenholm.

Jatkosopimuksen ovat tehneet maajoukkuemiehet Henri Alamikkotervo ja maalivahti Antti Koivumäki. Jatkopaperin ovat allekirjoittaneet myös Jerry Sipilä, Riku Oras, Johannes Axerud ja Niko Kauria. Joukkueen päävalmentajana jatkaa Miika Mendolin. Muun muassa maajoukkueessa maaleja mättävän Miika Hosion ja Eeli Niemelän sopimustilanteesta ei ole tietoa, mutta oletettavasti jatkanevat GFT:n paidassa, sillä miehet on merkattu tämän kauden rosteriin Palloliiton järjestelmään.

Miika Hosion ruuti on ollut viime aikoina kuivaa maajoukkuepaidassakin.Kuva: Essi Salonen

Tulijoiden puolella ovat paluumuuttajat Matias Marjander HIFK:n leivistä sekä paluun tekevä Jaakko Oksanen. Teemu Arponen siirtyi puolestaan TPK:sta kultamustaan paitaan.

- Henri Alamikkotervo
- Antti Koivumäki
- Jerry Sipilä
- Riku Oras
- Johannes Axerud
- Niko Kauria
- Matias Marjander
- Jaakko Oksanen
- Teemu Arponen
- Eetu Kauria
- Lasse Saari
- Miika Hosio
- Eetu Kaikkola
- Robin Doyle
- Eeli Niemelä

TPK lähtee kauteen laajalla miehistöllä

TPK:n pelaajatilanne on määrän puolesta kenties tällä hetkellä Liigan mittavin. Joukkueeseen tulivat Jonne Forsström Liikunnan Riemusta, maalivahdit Matti Nurminen JoSePasta sekä Aleksi Pennanen Mad Maxistä. Lähtijöiden puolella on mittavan pelaajauransa lopettanut maalivahti Marko Laaksonen.

Jonne Forsström on ehtinyt jo pelata TPK:n paidassa harjoituspelejä.Kuva: Ⓒ Newstream Photography /Tuukka Nyström

Joukkueen peräsimessä jatkaa Jose Ikonen ja apuvalmentajana Tuomas Vainio.

- Jonne Forsström
- Matti Nurminen
- Jesse Rönkä

Mad Max menetti maajoukkuepelaajansa Akaaseen - rustasi myös tukun uusia

Valkeakoskelta ponnistava Mad Max koki kesän aikana kovia kun maajoukkuemiehet Justus Kunnas ja Mikko Heritty siirtyivät Akaa Futsalin leipiin. Lähtijöiden puolella ovat myös Ruotsin maajoukkueessakin pelannut Viktor Jansson sekä Riku Raikko, Jesse Collin, Arttu Haataja, Aleksi Pennanen ja Veeti Lahtinen.

Mad Max on kuitenkin julkaissut tukun uusiakin sopimuksia. Eero Kaisto liittyi Maxien riveihin Tornion Palloveikoista kahden vuoden mittaisella sopimuksella. Tauolta palannut Nico Seeck teki myös kaksivuotisen pelaajasopimuksen. Matin Ahmadi tuli joukkueeseen PJK:n riveistä ja 17-vuotias Hugo Toivonen teki pitkän sopimuspaperin seuran kanssa.

Mika Jussila on Maxien runkopelaajiaKuva: Ⓒ Newstream Photography /Tuukka Nyström

Jatkosopimukset rustasivat futsalkonkari Antti Teittinen, maalivahdit Jan Holm ja Veeti Häätylä. Jatkon tekivät myös Manu Kuisma, Joona Heritty, Akseli Tiensuu, Matti Jussila, Mikko Matinaro, Mika Jussila, Nemo Asumalahti, Yasar Elbeller ja Omar Soli.

Tomi Tuominen jatkaa valmentajana Jukka Saari apulaisenaan.

- Antti Teittinen
- Jan Holm
- Veeti Häätylä
- Manu Kuisma
- Joona Heritty
- Akseli Tiensuu
- Matti Jussila
- Mikko Matinaro
- Mika Jussila
- Nemo Asumalahti
- Yasar Elbeller
- Omar Soli
- Eero Kaisto
- Nico Seeck
- Matin Ahmadi
- Tomi Lahtinen
- Jaakkko Ahokas
- Juha Ojanperä
- Eetu Lehto

SoVo Futsal kauteen uusvanhalla joukkueella

Someron Voiman joukkueen rosterissa ei ole tapahtunut kuin muutama muutos viime kauteen verrattuna.

Viime kaudella seuraan tullut Jimi Kyytsönen teki jatkosopimuksen seuran kanssa ja saman tekivät jo aiemmin Antti Korhonen, Pyry-Ville Korhonen, Jasper Joosela, Valmir Seferi, Arber Istrefi, Vilho Ståhlström, Rinor Karaqa sekä maalivahdit Nevzat Mustafa ja Niko Rikkilä. Valdrin Seferi jatkaa pelaaja-valmentajana.

20-vuotias Blend Doroci on puolestaan joukkueen uusin sopimuspelaaja. Mergim Bushi puolestaan jätti joukkueen kauden aloituksen kynnyksellä.

- Jimi Kyytsönen
- Antti Korhonen