Lina Lehtovaara tuomitsee naisten Mestarien liigan finaalin

UEFA tiedotti seurajoukkuekilpailuidensa finaalien erotuomarivalinnoista keskiviikkona.

Erotuomari Lina Lehtovaara.Kuva: Ⓒ Mira Lönnqvist / SPL /Mira Lönnqvist

13.5.2022 klo 11:08

UEFA:n erotuomarikomitea on nimennyt Lina Lehtovaaran erotuomariksi Barcelonan ja Lyonin väliseen naisten Mestarien liigan finaaliin. Ottelu pelataan Torinossa Juventus Stadiumilla lauantaina 21. toukokuuta Suomen aikaa kello 20.00.

Lehtovaara on toiminut kansainvälisenä erotuomarina vuodesta 2009 lähtien. Nyt Lehtovaara tuomitsee ensimmäisen Mestarien liigan finaalinsa – vuonna 2010 hän toimi finaalin neljäntenä erotuomarina. Tällä kaudella Lehtovaara on tuominnut kolme naisten Mestarien liigan ottelua ennen finaalia.

Lehtovaara valittiin erotuomariksi myös kesällä pelattavaan naisten EM-lopputurnaukseen. Mestarien liigan finaalissa suomalaisen avustavina erotuomareina toimivat kreikkalainen Chrysoula Kourompylia ja virolainen Karolin Kaivoja. Neljäs erotuomari on tshekkiläinen Jana Adamkova ja videotuomareina (VAR) toimivat portugalilaiset Tiago Bruno Lopes Martins ja João Silva Pinheiro sekä italialainen Paolo Valeri.

Naisten Mestarien liigan finaalin erotuomaritiimi:

Erotuomari: Lina Lehtovaara (Suomi)
Avustavat erotuomarit: Chrysoula Kourompylia (Kreikka), Karolin Kaivoja (Viro)
4, erotuomari : Jana Adamkova (Tshekki)
Videotuomari: Tiago Bruno Lopes Martins (Portugali)
Avustava videotuomari: João Silva Pinheiro (Portugali)
VAR tuki: Paolo Valeri (Italia)

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä