Harrastaminen

Lasten ja nuorten CP-jalkapallotapahtuma Helsingissä lauantaina 21.5.2022

Palloliitto ja Suomen Vammaisjalkapallo ry järjestävät ensimmäistä kertaa lapsille ja nuorille suunnatun CP-jalkapallo -tapahtuman Helsingissä jalkapallohalli Pallomyllyssä lauantaina 21.5.2022 klo 11-16.

Kuvituskuva.

9.5.2022 klo. 14:15

Tapahtumaan voivat ilmoittautua kaikki jalkapalloharrastuksesta kiinnostuneet tai jo harrastavat 8-15 -vuotiaat poika- ja tyttöpelaajat, joilla on CP-vamma tai muu aivoperäinen liikuntavamma. CP-jalkapallossa pelaajan on liikuttava kentällä ilman liikkumisen apuvälineitä.

Tapahtuman ohjelmaan kuuluu harjoituksia, lounastauko sekä tietoa lajista ja mahdollisuuksista sen parissa. Harjoituksissa ryhmäjaot muodostetaan iän ja toimintakyvyn mukaan. Tapahtuman ohjaajina toimivat Suomen miesten CP-jalkapallomaajoukkueen pelaajat.

Samana päivänä Helsingissä järjestetään myös Suomen miesten CP-jalkapallomaajoukkueen avoimet harjoitukset, joihin yli 15-vuotiaat pelaajat voivat ilmoittautua ottamalla yhteyttä Suomen Vammaisjalkapallo ry:n yhteyshenkilö Ville Salliseen (yhteystiedot alla).

CP-jalkapallo on soveltavan jalkapallon muoto, joka on suunnattu pelaajille, joilla on CP-vamma tai muu aivoperäinen liikuntavamma. Suomessa miesten CP-jalkapallomaajoukkue on toiminut aktiivisesti vuodesta 1999 lähtien. Joukkue on osallistunut lajin EM-kisoihin vuosina 1999, 2006, 2010, 2014 ja 2018 sekä MM-kisoihin vuosina 2011 ja 2019.

Ilmoittautuminen la 21.5. lasten ja nuorten CP-jalkapallotapahtumaan on nyt auki, tervetuloa mukaan!

Linkki ilmoittautumiseen >>

Lisätietoja:
Ville Sallinen (Suomen Vammaisjalkapallo ry)
villesallinen1@gmail.com

Lasse Keski-Loppi (Palloliitto)