Lahti liittyi kaupunkikumppanien joukkoon

Suomen Palloliitto ja Lahden kaupunki allekirjoittivat maanantaina 20.6. kaupunkikumppanuuden aiesopimuksen. Lahti liittyi näin mm. Jyväskylän, Turun, Tampereen, Kotkan ja Porvoon kaupunkikumppanuusjoukkoon.

Liikuntatoimenjohtaja Tommi Lanki (vas.), aluepäällikkö Taneli Haara ja elinvoimajohtaja Markus Lankinen allekirjoitustilaisuudessa Lahden kaupungintalolla

23.6.2022 klo 09:22

Lahden kaupungin, lahtelaisten seurojen ja Palloliiton yhteistyöllä halutaan tulevaisuudessa entistä tiiviimmin tukea kaikkien osapuolien tavoitteiden saavuttamista. Kaupunki on seuroille tärkein yhteistyökumppani ja toisaalta seurojen merkitys kuntalaisten hyvinvoinnin luomisessa ja kaupungin elinvoiman kasvattamisessa on mittava.

Aiesopimus määrittelee raamit yhteistyölle ja tämän kautta tavoitteena on muodostaa tavoitteellinen ja säännöllinen vuoropuhelu Lahden kaupungin, seurojen ja Palloliiton välille.

- Lahti on perinteisenä ja vahvana jalkapallokaupunkina Suomen Palloliitolle merkittävä kumppani. Jalkapalloyhteisö haluaa olla mukana rakentamassa lahtelaisten hyvinvointia sekä entistäkin tiiviimpää ja tuloksellista yhteistyötä. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin, toteavat Palloliiton puolesta kaupunkikumppanuuden aiesopimuksen allekirjoittaneet pääsihteeri Marco Casagrande sekä Eteläisen alueen aluepäällikkö Taneli Haara.

Aiepöytäkirjan pohjalta kaupungin, seurojen ja Palloliiton kesken käydään vuosittaiset keskustelut, joissa tarkastellaan osapuolille keskeisiä asioita. Näihin liittyvät mm. kouluyhteistyö, syrjäytymisen ehkäiseminen ja tapahtumat. Tietenkin keskeisenä osana ovat myös olosuhteet, jotka mahdollistavat entistäkin vaikuttavamman toiminnan.

Aiesopimuksen Lahden kaupungin puolesta allekirjoittivat elinvoimajohtaja Markus Lankinen ja liikuntatoimenjohtaja Tommi Lanki

- Haluamme olla mukana muiden kaupunkien rintamassa tässä uudenlaisessa yhteistyömallissa, jossa näemme mahdollisuuksia tiivistää vuoropuhelua sekä seurojen että lajiliiton kanssa tavalla, joka voisi olla mahdollisesti monistettavissa muihinkin lajeihin. Odotamme mielenkiinnolla tästä mallista saatavia kokemuksia, toteaa liikuntatoimenjohtaja Tommi Lanki

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä