Kuntavaaliehdokas: kerro ajatuksesi liikunnasta ja urheilusta!

Suomalaisten jalkapallo- ja futsalseurojen tekemä työ on yhteiskunnallisesti erittäin merkittävää. UEFA SROI -mallinnuksen mukaan jalkapallon vuotuinen vaikuttavuus Suomessa on peräti 1,25 miljardia euroa.

Jalkapalloa ja/tai futsalia pelaa maassamme yli 500 000 harrastajaa. Muut toimijat ja pelaajien perheet mukaan lukien lajit koskettavat merkittävää määrää suomalaisia. Heitä kiinnostaa, mitä kuntavaaliehdokkaat ajattelevat liikunnasta ja urheilusta.

Suomen Palloliitto yhdessä jäsenseurojensa kanssa järjestää Twitter-kampanjan, johon osallistuminen on kuntavaaliehdokkaille helppoa.

Kysymme Palloliiton ja alueiden Twitter-tileillä joka viikko (viikot 20-23) yhden liikunta-aiheisen kysymyksen. Käy vastaamassa oma ajatuksesi ja mielipiteesi siihen. Käytä aihetunnisteina #Kuntavaalit2021 #Palloliitto sekä oman kuntasi nimeä, esim. #Tampere. Näin Sinun kuntasi äänestäjät löytävät twiitin ja mielipiteesi. Twiittejä saa kernaasti jakaa.

Täräytetään yhdessä Twitterissä laaja urheilukeskustelu käyntiin!

Teema viikolle 20: Jokaiseen kuntaan liikuntastrategia

Teema viikolle 21: Kouluyhteistyö

Teema viikolle 22: Olosuhteet

Teema viikolle 23: Tapahtumat

Palloliiton valtakunnallinen Twitter-tili >>
Palloliiton Eteläisen alueen Twitter-tili >>
Palloliiton Itäisen alueen Twitter-tili >>
Palloliiton Läntisen alueen Twitter-tili >>
Palloliiton Pohjoisen alueen Twitter-tili >>

Seuratoiminta avaimena liikkumattomuuden ja syrjäytymisen ehkäisyyn

Vuoden 2021 kuntavaalien vaalipäivä on 13.6.2021. Osana liikunta- ja urheiluyhteisöä myös Suomen Palloliitto haluaa nostaa esille teemoja, jotka ovat tärkeitä jalkapalloperheelle. Kerromme valtakunnallisten lukujen kautta jalkapallon ja futsalin yhteiskunnallista vaikuttavuudesta UEFA SROI -mallinnuksen avulla mutta kampanjamme keskeisenä tavoitteena on tukea seuroja paikallisten ehdokkaiden mielipiteiden selvittämisessä.

Saadaksemme äänemme kuuluviin ja lisätäksemme jalkapallo- ja futsalmyönteisyyttä kuntapäättäjien keskuudessa, tarvitsemme seuranne tukea. Julkaisemme viikosta 20 eteenpäin kysymyksiä Palloliiton alueellisilla twitter -tileillä. Näihin kysymyksiin toivomme ehdokkaiden vastaavan ja niistä käytävän rakentavaa keskustelua.

Toivomme, että twiittaatte edelleen julkaisuja sekä tuotatte omaa materiaalia. Käyttäkää aihetunnisteina #Kuntavaalit2021 #Palloliitto ja oman kuntanne nimeä, esim. #Mikkeli. Kysymyksiä ja keskustelua on toivottavaa käydä ja levittää myös muissa sosiaalisen median kanavissa.

Kunnallisvaalit ovat vain joka neljäs vuosi. Nyt on aika toimia ja nostaa liikunnan ja urheilun merkitys myös tulevien päättäjien tietoon!

Vaikutetaan yhdessä!

Teema viikolle 20: Jokaiseen kuntaan liikuntastrategia

Lisäkysymykset seurojen käyttöön:

• Minkä liikuntaan liittyvän aloitteen olet ajatellut tehdä ensimmäiseksi, kun sinut on valittu valtuustoon tai muuhun kunnan luottamuselimeen?
  • Mitä palveluita kuntasi voisi ostaa urheiluseuroilta?

Teema viikolle 21: Kouluyhteistyö

Lisäkysymykset seurojen käyttöön:

• Millä konkreettisilla toimenpiteillä lisäisit kaikkein vähiten liikkuvien lasten ja nuorten viikoittaista liikuntamäärää?
  • Mitkä ovat mielestäsi harrastamisen Suomen mallin keskeiset hyödyt urheiluseuroille?

Teema viikolle 22: Olosuhteet

Lisäkysymykset seurojen käyttöön:

• Onko mielestäsi kunnan vai seurojen rooli rakentaa liikuntatiloja?
  • Miten seurojen ääntä tulisi kuulla erityisesti lasten ja nuorten liikuntaolosuhteiden kehittämisessä?

Teema viikolle 23: Tapahtumat

Lisäkysymykset seurojen käyttöön:

• Miten kuntasi voisi hyödyntää vetovoimaisimpia urheiluseurojen järjestämiä tapahtumia?
  • Millaisia urheilutapahtumia haluaisit seurojen kotikunnassasi järjestävän?

Palloliiton valtakunnallinen Twitter-tili >>
Palloliiton Eteläisen alueen Twitter-tili >>