Kotkassa kaupunki, seurat ja Palloliitto kohtasivat kaupunkikumppanuuden merkeissä

Suomen Palloliitto ja Kotkan kaupunki allekirjoittivat kesäkuussa kumppanuussopimukset. 26.8. seurat, Kotkan kaupunki ja Palloliitto tapasivat käsitellemään tilannetta ja tulevaisuutta. Ilta päätettiin Miesten Ykkösen otteluun FC KTP-FF Jaro

Kotkan kaupunki, seurat ja Palloliitto yhteisessä tapaamisessa 26.8.Kuva: Jari Pitkakangas

27.8.2022 klo 22:15

Kesäkuussa Kotkassa allekirjoitettu kaupunkikumppanuuden aiesopimus määrittelee raamit yhteistyölle ja tämän kautta tavoitteena on muodostaa tavoitteellinen ja säännöllinen vuoropuhelu Kotkan kaupungin, kotkalaisten seurojen ja Palloliiton välille.

- Kotka on merkittävä palloilu- ja jalkapallokaupunki ja olemme iloisia, että Palloliitosta tulee sopimuksen myötä kaupungin virallinen kumppani, totesi kaupungin hallituksen puheenjohtaja Sami Virtanen seuraparlamentille kesäkuussa pitämässään tervehdyksessä. Lue koko uutinen

Hyvähenkisessä tapaamisessa 26.8. rakennettiin tulevaisuutta

Kotkan kaupungin edustajat, seurat ja Palloliitosta aluepäällikkö Taneli Haara kokoontuivat Kotkan kaupungintalolle tarkastelemaan yhteistyötä, tilannetta ja tulevaisuutta. Keskustelu oli rakentavaa ja aiepöytäkirjan eri osa-alueita käsiteltiin osapuolten näkökulmista.

Tärkeä kohtaaminen päätettiin Miesten Ykkösen otteluun FC KTP-FF Jaro, jossa keskustelu jatkui vapaamuotoisemmin. Kotiyleisön riemuksi FC KTP otti maukkaan 2-1 voiton viimehetken maalilla.

Kumppanuuden myötä Kotkan kaupungin, kotkalaisten seurojen ja Palloliiton yhteistyöllä halutaan tulevaisuudessa entistä tiiviimmin tukea kaikkien osapuolien tavoitteiden saavuttamista. Kaupunki on seuroille tärkein yhteistyökumppani ja toisaalta seurojen merkitys kuntalaisten hyvinvoinnin luomisessa ja kaupungin elinvoiman kasvattamisessa on mittava.

Osallistujat:
Marjo Rantala, vt. liikuntajohtaja, Kotkan kaupunki