Kohti Huuhkaja- ja Helmaripolun toista toimintakautta 2023 - “Kehittämistä tehdään yhteistyössä”

Kaikki vuoden 2022 Huuhkaja- ja Helmaripolulle osallistuneet seurat jatkavat mukana myös 2023. Seurakomitean toimintaa vahvistetaan ja vuoropuhelua seurojen kanssa lisätään.

Huuhkaja- ja Helmaripolku -sivun hero-kuva

25.11.2022 klo 14:00

Huuhkaja- ja Helmaripolun palvelupäällikkö Tero Koskela kertoo, että Huuhkaja- ja Helmaripolun toiminnan kehittämistä jatketaan normaalisti myös toisella toimintakaudella 2023.

- Ensimmäinen vuosi on takana, ja Huuhkaja-Helmariliigan sekä muiden Huuhkaja- ja Helmaripolun toimintojen kehittämistä tehdään myös ensi vuonna yhteistyössä, seurakomiteaa kehittäen ja vuoropuhelua lisäten, Koskela sanoo.

Koskela on tyytyväinen siihen, että tasoille 1-3 on ollut melkeinpä enemmän halukkaita seuroja kuin paikkoja.

- Onneksi 13-14 -vuotiaissa pystyi mukaan ilmoittamaan myös yksittäisiä pelaajia, jotta hekin pääsivät osallistumaan Huuhkaja- ja Helmaripolulle, Koskela sanoo.

Yhteisiä tapaamisia paljon

27. päivä marraskuuta Huuhkaja- ja Helmaripolulla järjestetään Palloliiton laatujärjestelmän tason 1 palvelukuvaukseen liittyvä pelisuoritusten tilastoinnin työpaja. 13. joulukuuta kokoontuu Huuhkaja- ja Helmaripolun seurakomitea pohtimaan tulevaisuutta.

- Sen jälkeen, vuoden 2023 alkupuolella, tavoitteenamme on istua alas monien eri tasojen seurojen kanssa ja miettiä, miten saamme kehitettyä Huuhkaja- ja Helmaripolkua edelleen, Koskela kertoo.

Tammikuun 12.-13. päivä järjestetään Huuhkaja- ja Helmaripolun tasojen 3-5 seurojen jatkokoulutus valmennuspäälliköille ja muille vastaaville.

Kaudelle 2023 suurimpia muutoksia ovat koulutusprosessin ja kilpailujärjestelmän kehittäminen.

Mikä on Huuhkaja- ja Helmaripolku?

Huuhkaja- ja Helmaripolku tarjoaa vertaisoppimisen alustan seurojen pelaajakehityksen tueksi. Toiminta on tarkoitettu 10-15-vuotiaille pelaajille ja heidän vanhemmilleen.

Vuonna 2021 Palloliiton pelaajakehitys ja valmentajakoulutus yhdistyi Huuhkaja- ja Helmaripoluksi. Tämä tarkoittaa, että aiemmin erilliset valmennuskeskukset, Sami Hyypiä Akatemia ja alueelliset valmennuskeskukset yhdistyivät uuden kokonaisuuden alle. Samalla Palloliitto ja Eerikkilä Sport & Outdoor Resort ovat alkaneet toimia entistä tiiviimmässä yhteistyössä keskenään ja suhteessa seuroihin.

Huuhkaja- ja Helmaripolun toiminnallisen ytimen muodostaa vuonna 2022 käynnistynyt Huuhkaja-Helmariliiga, joka tarjoaa pelaajille ja valmentajille laadukkaita pelejä. Lisäksi Huuhkaja- ja Helmaripolku koostuu pelikeskeisestä koulutuksesta ja vuorovaikutuksesta muiden valmentajien kanssa, pelaajien sekä joukkueiden kehittymisen järjestelmällisestä seurannasta osana arjen valmennusta ja innostavista elämyksistä sekä näyttömahdollisuuksista tulevaisuuden Huuhkajille ja Helmareille.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle