Kari Pansiosta Läntisen alueen alueparlamentin puheenjohtaja – kehitysryhmien jäsenet vahvistettiin

Palloliiton Läntisen alueen alueparlamentti kokoontui 10.5. Tampereella sekä etäyhteyksien välityksellä. Seuraavalle kaksivuotiskaudelle alueparlamentin puheenjohtajaksi valittiin Ilveksen Kari Pansio. Varapuheenjohtajaksi valittiin KaaPo:n Olli Tuominen. Aiemmalla, alueparlamentin ensimmäisellä kaksivuotiskaudella Pansio ja Tuominen hoitivat puheenjohtajatehtäviä toisin päin. Tärkeitä valintoja olivat lisäksi kokouksessa vahvistetut alueellisten kehitysryhmien jäsenet.

Pallolliitto-sivun hero-kuva

24.5.2022 klo 14:59

Alueelliset kehitysryhmät ovat Palloliitossa tärkeitä toimielimiä. Ne toimivat alueellisina asiantuntijaryhminä sekä seurojen ja sidosryhmien yhteistyöryhminä. Kehitysryhmät tekevät myös ehdotuksia valtakunnallisille kehitysryhmille, seuraavat alueellisen toiminnan suunnittelua ja ohjaavat sekä sparraavat alueellista organisaatiota strategian toteuttamisessa. Lisäksi kehitysryhmissä suunnitellaan ja valvotaan alueellisten voimavarojen käyttöä yhdessä sovittujen tavoitteiden toteuttamiseksi sekä annetaan suosituksia henkilöstö- ja talousresurssien kohdentamiseksi. Kehitysryhmät synnyttävät kokonaisnäkemyksen alueen tarpeista ja budjetoinnin prioriteeteista seuroja kuullen.

LÄNTISEN ALUEEN KEHITYSRYHMÄT VUOSILLE 2022 – 2024

Kilpailu- ja erotuomaritoiminnan kehitysryhmä
Olli Tuominen, KaaPo (pj.)
Lena Hindström-Pesu, ÅIFK

Janne Lindberg, VPS Juniorit
Janne Räsänen, Ilves
Ilkka Virtanen, SalPa

Alueparlamentin kokouksessa kuultiin toimikautensa päättäneiden kehitysryhmien yhteenvedot työstään. Jatkoevästyksistä uusille ryhmille voidaan nostaa kehitysryhmien roolin kirkastaminen edelleen, käsiteltävän asiamäärän rajaaminen sekä seurojen, kehitysryhmien ja alueparlamentin vuoropuhelun varmistaminen.

Alueparlamentin kokouksissa on erikseen myös asiakohta seuroilta tulleille aloitteille ja/tai kysymyksille. Tällä kerralla seura-aloitteita ei ollut.

Tuttuun tapaan alueparlamentin virallisen kokouksen päätyttyä jatkettiin puheenjohtajafoorumin osuudella. Pääteemana oli vaikuttaminen. Foorumissa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja. FC TPS Oy:n liiketoiminnan kehitysjohtaja Arto Kuuluvainen kertoi TPS 100 – näkökulmia seuratoiminnan yhteiskunnalliseen vaikuttavuuteen -raportista ja ajatuksistaan, miten seura voisi ja sen pitäisi raporttia toiminnassaan hyödyntää.

TPS:n raportti löytyy täältä: https://fc.tps.fi/fi/uutiset/turun-palloseuran-yhteiskunnallinen-vaikuttavuus-vuositasolla-36-miljoonaa-euroa

Toisena seura-alustuksena Läntisen alueen seurojen puheenjohtajat saivat tuulahduksen Itäiseltä alueelta. Ylämyllyn Yllätyksen puheenjohtaja Jutta Kurki avasi sitä, miten Yllätys on hyödyntänyt UEFA SROI -tuloksiaan viestinnässä ja vaikuttamistyössään.

Puheenjohtajafoorumi päätettiin Turun kaupungin liikuntapalvelujohtaja Markus Kalmarin puheenvuoroon. Kalmari esitti näkemyksiään seurojen tekemän työn vaikuttavuuden osoittamisesta kaupungin ja päättäjien suuntaan.

Alueparlamentin ja puheenjohtajafoorumin esitysdiat.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä