K-ryhmän ja Palloliiton Futiskiertue liikutti kesän aikana 14 paikkakunnalla

Kesällä 2022 K-ryhmä ja Palloliitto toteuttivat yhdessä leikkimielisen jalkapallohenkisen Futiskiertue-tapahtuman. Kiertue ilahdutti K-ruoka- ja rautakauppojen pihoilla 14 paikkakunnalla eri puolilla Suomea. K-ryhmä on Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppani sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä.

Myös Huuhkajien ja Helmareiden maskotit Bubi ja Helmi ovat mukana Futiskiertueella.Kuva: SPL / Pinja Akkanen

12.9.2022 klo 11:33

Futiskiertueella lapset ja nuoret perheineen pääsivät testaamaan palloilutaitojaan erilaisissa hauskoissa liikuntaan ja jalkapalloon liittyvissä pisteissä. Osallistujat haastoivat kavereitaan esimerkiksi futisdartsissa, pöytäfutiksessa ja reaktiokisassa. Myös Huuhkajien ja Helmareiden maskotit Bubi ja Helmi kiersivät tapahtumissa ilahduttamassa lapsia. Lisäksi kiertueella nähtiin katufutiksen näytösotteluita, joissa toisistaan ottivat mittaa paikallisen urheiluseuran ja K-kauppiaan joukkueet.

— Yhteistyössä Palloliiton ja jäsenseurojen kanssa pääsimme viemään jalkapalloharrastuksen ilosanomaa ja kannustamisen voimaa kesän aikana myös urheilukenttien ulkopuolelle, K-kauppojen pihoille. Tapahtumissa lajiin pääsi tutustumaan ikään ja taitoon katsomatta. Olemme saaneet pelkästään positiivista palautetta kiertueesta, kahden koronavuoden jälkeen tällaisia hyvänmielen koko perheen tapahtumia tarvitaan, iloitsee K-ryhmän brändijohtaja Hanne Kataja.

— Olemme myös Palloliitossa todella iloisia kiertueen vastaanotosta eri puolilla Suomea. Yhteistyö K -ryhmän kanssa onnistui erinomaisesti ja tapahtumajärjestelyihin vahvasti osallistuneet kauppiaat vaikuttivat todella tyytyväisiltä tapahtumapäiviin. Toivottavasti Futiskiertueyhteistyö saa jatkoa myös tulevina vuosina, toivoo Palloliiton seurapalvelujohtaja Timo Huttunen.

Yksi mukana olleista seuroista on Kuopion Palloseura, joka järjesti futistapahtuman kesäkuun lopulla K-Citymarket Kolmisopen kanssa.

— Lähdimme tapahtumaan 13 toimihenkilön voimin, heittäytyen, innostaen ja haastaen lapsia ja nuoria eri kilpailuissa ja peleissä. Tapahtumaan osallistui useita satoja lapsia täyttäen toimintapisteet ja pelikentät koko neljän tapahtumatunnin ajan. Oli hienoa nähdä aurinkoisena päivänä lasten iloa ja onnistumista sekä meidän aikuisten heittäytymiskykyä tapahtuman onnistumiseksi, kommentoi KuPS ry:n toiminnanjohtaja Jari Koistinen.

Suomen Palloliitto kiittää paikallisia K-kauppiaita ja jalkapalloseuroja, jotka olivat mukana järjestämässä kesän iloisinta Futiskiertuetta!