Jenni Huttunen ja Miika Hosio Futsal-Liigojen tammikuun pelaajat

Futsal-Liigojen kuukauden pelaajat on jälleen valittu. Tammikuun parhaiksi äänestettiin naisissa Helsingin IFK:n Jenni Huttunen, ja miehissä GFT:n Miika Hosio.

Miika Hosio oli tammikuussa kovassa vireessä.Kuva: Kalevi Hänninen

6.2.2023 klo 14:48

Jalkapallon Pelaajayhdistyksen ja Palloliiton toimittama valinta tehtiin pelaajien äänestyksen perusteella siten, että oman joukkueen pelaajaa ei saanut äänestää.

Jenni Huttunen ja HIFK tulleet ryminällä uuteen vuoteen

Naisten Futsal-Liigassa Helsinkin IFK on löytänyt kauden edetessä tuloksellisesti erittäin kovan vireen. Viimeiseen yhdeksään peliin mahtuu kahdeksan voittoa, ja joukkue on noussut ainakin väliaikaisesti sarjassa jo toiseksi hiukan nihkeän alkukauden jälkeen. Yksi nousun pääarkkitehdeista on ehdottomasti Jenni Huttunen, joka iski tammikuun viiteen peliin komeat tehopisteet 8+1. Valinta kuukauden pelaajaksi tuli silti naiselle itselleen yllätyksenä.

- Kun sain viestin valinnasta, en meinannut uskoa lukeneeni viestiä oikein. Olo on edelleen todella otettu ja tulee ikuisesti olemaan! Valinta lämmittää sydäntäni, Huttunen kertoo iloisena.

Huttunen, 19, joutui kesällä 2021 polvileikkaukseen, minkä takia koko futsalkausi 2021-2022 jäi välistä. Tuona aikana kylvettiin kuitenkin menestyksen siemeniä jatkoon.

- Siinä pystyi katsomaan ja analysoimaan paljon pelejä, ja sitä kautta taas kehittymään paremmaksi. Koen, että taktiset ja henkiset ominaisuuteni ovat kehittyneet eniten tässä viimeisen vuoden tai parin aikana.

Jenni Huttunen iski puhtaan hattutempun EBK:n verkkoon.Kuva: Kalevi Hämäläinen

Tämän kauden tehopisteet Huttusella kirjataan tällä hetkellä lukemiin 12+2. Tahti on siis kovenemaan päin, ja maaliahne pelaaja tulee tuottamaan paljon hankaluuksia vastustajille kevätkaudella, jos kehitys jatkuu nähdyn kaltaisena.

- Koen, että 1vs1 -haastot kuuluvat vahvuuksiini, mutta niihin pitää vielä tuoda paljon monipuolisuutta ja määrätietoisuutta. Tavoitteeni on kehittyä jossain osa-alueessa joka viikko ja nauttia pelaamisesta. IFK tarjoaa kehittymiseen erittäin hyvät mahdollisuudet.

Sekä pelaaja itse, että helsinkiläisjoukkue ovat valmiita pitkään kevääseen.

- Meillä on mennyt viime aikoina hyvin ja ollaan saatu sairastuvalta pelaajia takaisin kuntoon, mikä on mahtavaa. Kevättä kohti lähdetään nälkäisin mielin parantamaan sekä omia että yhteisiä kehityskohteitamme, Huttunen päättää.

IFK:lla on riittänyt juhlittavaa viime aikoina.Kuva: Kalevi Hämäläinen

Miika Hosiolla ja GFT:llä jälleen hieno kausi käynnissä

Miesten Futsal-Liigassa espoolaisen GFT:n kausi on ollut tähän asti hieno ja joukkueen tahtipuikkoa on heilutellut konkari, maajoukkuetähti Miika "Maagi" Hosio.

- Tämähän tuli yllätyksenä! Isyysloma näköjään toiminut, on päässyt myös paremmin treenaamaan, niin onnistumisia tullut kentällä!

Miika Hosio, GFT ja Manu Kuisma, Mad MaxKuva: Jarno Mäkinen

Hosio kiittelee liigakavereitaan palkinnostaan.

- Tottakai tämä merkitsee paljon ja hieno kunnianosoitus. Iso kiitos myös omille pelikavereille ja valmennukselle että oma tekeminen on näkynyt kentällä. Tammikuu ollaan pelattu hyvin, mutta vielä on pelissä parannettavaa!

GFT:n riveissä kävi jonkinmoinen sukupolvenvaihdos kun Panu Aution vanavedessä muutama muukin konkari lopetti pelaamisen liigatasolla.

- Viime kauden jälkeen tosiaan moni kokenut pelaaja jätti liigakentät, mutta meillä on nuori ja nälkäinen jengi, jolla mennään pitkälle tänä vuonna! Selkeä pelitapa on löytynyt ja kaikki ovat päässeet siihen kiinni. GFT:llä on tavoitteena mestaruus, toki pelit kovenee ja kaikkien täytyy vielä nostaa tasoa, jotta mestaruus tulee Espooseen!

Suomi pelaa maaottelut ensin Romaniassa vieraspelinä ja sitten tavoitteena on täyttää Vantaan Energia-areena ääriään myöten kun Suomi kohtaa kotona Tanskan 8.3.2023 pelattavassa pelissä.

Nyt kaikki katsomaan maajoukkuetta kotikentällä!Kuva: Suomen Futsalmaajoukkue

- Tärkeät maaottelut tulossa, kannattaa tulla katsomaan huippufutsalia, toivottelee Hosio kaikki tervetulleeksi peleihin. - Tällä hetkellä maajoukkueessa on paljon pelaajia ulkomailla ja heitä näkee Suomessa vain maajoukkuepaidassa, eli tulkaa kaikki paikan päälle kannustamaan Suomi voittoon!

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä