Opi & Kehity

Jalkapallovalmennukseen painottuvan liikunnanohjaaja (AMK) -tutkinnon avoimen AMK:n polkuopintojen haku käynnistyy

Syksyllä 2018 käynnistynyt, Lapin ammattikorkeakoulun ja Suomen Palloliiton yhteistyönä järjestämään jalkapallovalmennukseen painottuva liikunnanohjaajan (AMK) -koulutukseen on jälleen mahdollisuus hakeutua myös avoimen AMK:n polkuopintojen kautta.

Jalkapallonurmi

JalkapallonurmiKuva: Jyri Sulander

6.4.2022 klo. 15:02

Hakeutuminen liikunnanohjaajakoulutukseen tutkinto-opiskelijaksi on ollut mahdollista yhteishaun kautta. Nyt avautuvassa avoimen AMK:n polkuopintojen haussa opiskelupaikka on tarjolla viidelle Palloliiton ja Lapin AMK:n yhdessä valitsemalle opiskelijalle. Näiden viiden valitun opinnot käynnistyvät avoimen AMK:n polkuopintoina. Mikäli opiskelija suorittaa avoimen polkuopintoja ensimmäisenä vuonna vaadittavat 60 opintopistettä, hän voi hakea Lapin AMK:n tutkinto-opiskelijaksi erillishaussa.

Avoimen AMK:n polkuopintoihin opiskelijat valitaan ennakkotehtävän ja CV:n kautta muodostuvien pisteiden perusteella. Pisteytys muodostuu tämänhetkisestä toimintaympäristöstä sekä roolista jalkapallon parissa, työkokemuksesta jalkapallon parissa, koulutustaustasta sekä kirjallisesta ennakkotehtävästä. Maksimipistemäärä on 45 pistettä. Minimipistemäärä valituksi tulevalle on yhdeksän pistettä, joista viisi pistettä tulee saada CV:n kautta ja neljä pistettä kirjallisesta ennakkotehtävästä.  Kannustamme niitäkin hakijoita, jotka ovat jo aiemmin hakeneet kevään yhteishaussa opiskelupaikkaa lähettämään hakemuksensa myös avoimen AMK-väylän hakijoina.

Avoimen AMK:n polkuopintoihin valittavilla opiskelijoilla tulee olla mahdollisuus ja motivaatiota suorittaa alempi korkeakoulututkinto töiden ohessa, kykyä itsenäiseen työskentelyyn ja opintojen aikataulutukseen suhteessa muuhun elämään 3,5 vuoden ajan sekä mahdollisuutta osallistua noin viikon mittaisiin lähijaksoihin 3–4 kertaa lukuvuodessa.

Hakijoita pyydetään lähettämään hakemuksensa oheisen linkin kautta 20.4.2022 klo 16.00 mennessä. Myöhässä tulleita hakemuksia ei huomioida. Liitä hakemukseen pyydetyt liitetiedostot CV:n ja kirjallisen ennakkotehtävän osalta. CV tulee tehdä oheiselle mallipohjalle ja kirjallisessa tehtävässä noudattaa ulkoasuun liittyviä ohjeita. Tarkemmat ohjeet CV:n täyttämisestä ja ennakkotehtävistä löytyy linkkien tiedostoista. Valinnat hakemusten pohjalta tehdään 15.5.2022 mennessä.

Lisätietoa koulutuksen rakenteesta sekä hakuohjeet löytyvät täältä >>

• Hakuohjeet ja hakulomake osiossa ”Hakeminen koulutukseen avoimen AMK:n polkuopintojen kautta keväällä 2022”

Kaikki jalkapallovalmennukseen painottuvan liikunnanohjaajan AMK-koulutukseen valitut opiskelijat ovat selvillä heinäkuun loppuun mennessä, jolloin myös yhteishaun kautta paikkansa lunastaneet ovat varmistuneet. Valituilla opiskelijoilla opinnot alkavat 1.8. verkko-opintoina ja orientaatiopäivillä Rovaniemellä 31.8.–2.9.

Lisätietoja:
Kaisa Pyykkönen