Huuhkajien kausikorttimyynti käynnistynyt ennätystahtia – Yli 3000 kausikorttia myyty

Kausikortteja miesten A-maajoukkueen vuoden 2023 EM-karsintojen kotiotteluihin on myyty jo yli 3000 kappaletta.

Huuhkajat tarvitsee yleisön tukea maaliskuussa käynnistyvissä EM-karsinnoissa.Kuva: Ⓒ SPL /Riku Laukkanen

5.1.2023 klo 13:59

Huuhkajat tavoittelee tänä vuonna historiansa toista arvokisapaikkaa, kun EM-karsinnat Saksassa vuonna 2024 pelattavaan EM-lopputurnaukseen käynnistyvät maaliskuussa. Karsintojen ensimmäiset kotiottelut ovat luvassa kesäkuussa, kun Suomi isännöi Sloveniaa ja San Marinoa. Huuhkajien kaikki kotiottelut pelataan Helsingin Olympiastadionilla ja ne käynnistyvät kello 19.00.

Huuhkajien kannattajien innostus ja kiinnostus uusia EM-karsintoja kohtaan on korkealla. Joulukuussa käynnistynyt EM-karsintojen kotiotteluiden yleinen kausikorttimyynti on edennyt ennätystahdilla – vajaassa kuukaudessa on myyty jo yli 3000 kausikorttia.

– Olemme erittäin ilahtuneita EM-karsintojen kausikorttimyynnin ennätyksellisen vahvasta alusta joulukuussa. Kiinnostus Huuhkajia kohtaan kasvaa jatkuvasti ja odotamme innolla, että pääsemme luomaan viisi upeaa ja tunnelmallista kotiottelutapahtumaa Olympiastadionilla yhdessä kannattajiemme kanssa. Luvassa on hieno maajoukkuevuosi kaikkinensa, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis sanoo.

Kausikortti on sarjalippu, joka sisältää yksittäisen ottelulipun viiteen kotiotteluun. Kausikortti ei ole ainoastaan henkilökohtaiseen käyttöön, vaan yksittäisiä ottelulippuja voi halutessaan antaa toisille. Kausikortin ostamalla säästät -15 prosenttia verrattuna pääsylippujen erilliseen hankkimiseen.

Huuhkajien kausikortilla paremmat mahdollisuudet Suomen ottelulippuihin mahdollisessa EM-lopputurnauksessa

Jo yli 3000 Huuhkajien kannattajaa on parantanut mahdollisuuksiaan Huuhkajien mahdollisten EM-kisalippujen osto-oikeuteen. Mikäli Huuhkajat etenee EM-lopputurnaukseen, on kausikortin omistajalla parempi mahdollisuus saada osto-oikeus Huuhkajien EM-kisalippuihin.

Vielä ei ole varmaa, millä tavalla UEFA allokoi osto-oikeuksia vuoden 2024 EM-lopputurnauksen ottelulippuihin. EURO2020-lopputurnauksessa Huuhkajien ottelulippujen osto-oikeuksia oli mahdollisuus saada yleisen arvonnan sekä Palloliiton hallinnoiman sisäisen kiintiön kautta. Sisäisen kiintiön kautta osto-oikeuksia sai osa Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry:n jäsenistä.

Yleisen arvonnan kautta esimeriksi Suomi-Tanska-otteluun osto-oikeutta haki yli 50 000 suomalaista, joista ainoastaan noin 8 % sai osto-oikeuden. Mikäli Huuhkajat saavuttaa paikan EM-lopputurnaukseen, on Suomesta varmasti jälleen enemmän halukkaita lähtijöitä kannustamaan Huuhkajia paikan päälle, kuin mitä osto-oikeuksia on suomalaisille saatavilla.

Mikäli UEFA jakaa osto-oikeuksia vuoden 2024 EM-lopputurnaukseen samalla tavalla kuin aiemmin, on kausikorttiasiakkaiden sekä ainakin SMJK:n kausikorttiasiakkaiden parempi mahdollisuus saada osto-oikeus.

Huuhkajien kausikorttien myynti päättyy maaliskuussa, jolloin yksittäisten otteluiden irtoliput tulevat myyntiin. Tarkemmasta ajankohdasta tiedotetaan myöhemmin.

HANKI KAUSIKORTTI >>

Huuhkajien kaikki ottelut EM-karsintalohko H:ssa:
Tanska - Suomi to 23.3. klo 21.45
Pohjois-Irlanti - Suomi su 26.3. klo 21.45