Huuhkajat valmistautuu normaalisti – kenttä päivällä pelattavassa kunnossa

Montenegron ja Suomen välisen UEFA Nations League -kamppailun ottelupäivän sääolot ovat puhuttaneet. Podgoricassa on satanut, mutta toistaiseksi ei nähdä suurta riskiä siitä, etteikö ottelua pelattaisi maanantai-iltana normaalisti.

Huuhkajat harjoitteli ottelustadionilla.

Huuhkajat harjoitteli ottelustadionilla.Kuva: Juha Tamminen

26.9.2022 klo 15:32

Suomen joukkueen delegaatio kävi päivällä katsomassa kenttää ja se oli pelattavassa kunnossa. Stadionin henkilökunnan mukaan kenttä vetää vettä hyvin ja ainakin toistaiseksi juuri tältä näyttää.

Huuhkajat siis valmistautuu tärkeään otteluun täysin normaalisti ja kaikki valmistelut on tehty siten, että ottelu alkaa maanantaina 20.45 paikallista aikaa.

Kuten kaikissa UEFAn otteluissa, on olemassa varasuunnitelma, mikäli sääolosuhteet – tai mikä muu force majeur -syy – vaativat ottelun keskeytystä tai siirtoa. Sääolosuhteiden osalta kentän täytyisi olla pelikelvoton ja pelaajille vaarallinen – tai muuten sääolojen täytyisi vaarantaa pelaajat (kuten kova ukkonen). Otteluiden keskeytykset tai siirrot ovat hyvin harvinaisia, mutta tästä huolimatta varasuunnitelma on siis aina olemassa – myös maanantai-illan ottelun osalta.

UEFA Nations Leaguen B-liigan ottelu Montenegro - Suomi käynnistyy tänään maanantaina Suomen aikaa kello 21.45. Yle TV2 näyttää ottelun suorana lähetyksenä kello 21.05 alkaen.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle