Huuhkaja-Helmariliigan KV-turnauksiin päässeet joukkueet selvillä

Huuhkaja-Helmariliiga huipentuu vuoden lopussa pelattaviin kansainvälisiin turnauksiin, joihin päässeet joukkueet selvisivät yläloppusarjan jälkeen.

14.10.2022 klo 15:30

Huuhkaja- ja Helmariliigat huipentuvat marras-joulukuussa kansainvälisiin turnauksiin, joita pelataan yhteensä kuusi. Kansainvälisiin turnauksiin tiensä selvittäneistä joukkueista ensimmäisinä pääsevät vauhtiin 12-vuotiaat tytöt ja pojat, joiden turnaukset pelataan marraskuussa. 13-vuotiaat tytöt kohtaavat marraskuun viimeinen päivä alkavassa turnauksessa ja joulukuussa vuoron saavat 13-vuotiaat pojat sekä 14-vuotiaat tytöt ja pojat.

Suomalaisten seurajoukkueiden lisäksi kansainvälisissä turnauksissa pelaa viimeistään kierroksen kolme jälkeen jatkosta pudonneiden joukkueiden  pelaajista koottuja yhdistelmäjoukkueita sekä seurajoukkueita Ruotsista, Tanskasta, Hollannista ja Irlannista.

Kaikissa poikien ikäluokkien turnauksissa ovat mukana tanskalainen FC Midtjylland, irlantilainen Shamrock  Rovers ja hollantilainen Vitesse. Lisäksi ruotsalainen Hammarby IF on mukana P12- ja P13 -turnauksissa. P14-ikäluokkaan haetaan vielä yhtä kansainvälistä joukkuetta peruuntumisen takia. Tyttöjen kaikissa turnauksissa on mukana Hammarby IF, tanskalainen FC Nordsjaelland osallistuu T12- ja T14-turnauksiin. T13-ikäluokkaan etsitään vielä yhtä kansainvälistä joukkuetta peruuntumisen takia.

Ruotsalainen Hammarby ja tanskalainen FC Midtjylland lähettävät joukkueet sekä tyttöjen että poikien tapahtumiin. Niiden lisäksi poikien sarjoihin tulee joukkueet hollantilaisesta Vitessestä ja irlantilaisesta Shamrock Roversista. Eerikkilän valmennuspäällikkö Erkki Valla on turnausten vieraskattaukseen varsin tyytyväinen.

– Seurat edustavat sellaista hyvää, keskieurooppalaista akatemiatasoa mitä haemmekin. Pääsemme siis “benchmarkkaamaan” omien kansallisten ikäluokkiemme parhaiden joukkueiden tasoa heitä vastaan, Valla kertoo.

Jotkin vierailevista seuroista ovat Eerikkilässä menneiltä vuosilta hyvinkin tuttuja, mutta aina joskus tarvetta tulee myös kutsua mukaan uusia seuroja. Tänä vuonna Zenit korvattiin Vitessellä, jotta Huuhkaja-Helmariliigan tavoite kahdesta KV-joukkueesta tytöissä ja neljästä pojissa voitiin saavuttaa.

– Tavoitteenamme kansainvälisissä tapahtumissa on, että tyttöjen sarjoissa on kaksi kansainvälistä joukkuetta ja pojissa neljä, Valla jatkaa.

Pelien lisäksi kansainvälisissä tapahtumissa testataan pelaajia ja heille teetetään kyselyitä.

– Haluamme saada dataa myös kansainvälisistä joukkueista. Tapahtumien jälkeen on erityisen tärkeää, että dataa myös hyödynnetään. Pyrimme jalkauttamaan sitä mahdollisimman hyvin seuroille, Eerikkilän jalkapallopalveluiden päällikkö Antti Kekkonen lupaa.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle