HJK varmisti mestaruuden Veikkausliigassa

Veikkausliigan mestaruus ratkesi kierrosta ennen kauden päätöstä HJK:n karattua tavoittamattomiin.

HJK juhlii mestaruutta sunnuntaina Tehtaan kentällä

9.10.2022 klo 20:19

Sunnuntain Mestaruussarjan otteluissa KuPS löi vielä painetta HJK:lle kaadettuaan FC Interin kotonaan, mutta HJK kesti nämä paineet ja haki 1-0-voiton FC Hakasta David Brownen maalilla.

HJK on näin tavoittamattomassa neljän pisteen johtoasemassa ennen Veikkausliigan Mestaruussarjan päätöskierrosta. KuPS puolestaan varmisti voitollaan hopeamitalit ja pronssimitalit sekä viimeinen suora eurocup-paikka menevät käytännössä FC Hongalle. Haka voi vielä tavoittaa Hongan, mutta espoolaisten maaliero on selkeästi parempi.

Mestaruus on HJK:lle kaikkiaan jo 32. ja kolmas peräjälkeen. Ykkössijaa HJK pääsee juhlimaan kauden päätöskierroksella tulevana sunnuntaina kotiyleisön edessä, kun viimeisessä ottelussa Bolt Arenalle saapuu vieraaksi KuPS.

Veikkausliiga jatkuu ensi sunnuntaina 16.10. pelattavan Mestaruus- ja Haastajasarjan jälkeen vielä Eurolopputurnauksella, johon selviytyvät sijoille 4.-8. päätyvät joukkueet. Viimeisestä Eurolopputurnauspaikasta taistellaan vielä Haastajasarjassa VPS:n ja IFK Mariehamnin kesken.

Seuraa meitä

Liity postituslistalle