HJK torstaina AS Roman vieraana Stadio Olimpicolla

HJK kohtaa Eurooppa-liigan lohkon toisessa ottelussaan torstai-iltana vieraskentällä AS Roman.

HJK avasi Eurooppa-liigan viikko sitten Real Betisiä vastaanKuva: Ⓒ Juha Tamminen /Juha Tamminen

14.9.2022 klo 19:02

Serie A:n huippuseuroihin lukeutuva Roma tarjoaa HJK:lle jälleen melkoisen haasteen ja puitteet 60 000 -paikkaisella legendaarisella Stadio Olimpicolla ovat todella komeat. Lohkon avausottelussa Ludogoretsin vieraana niukan tappion kärsinyt Roma lähtee otteluun kotiyleisönsä edessä taatusti ärsytettynä.

- Roman ensimmäinen tulos oli varmasti heille suuri pettymys, joten sitä suuremmalla syyllä ottelun alku tulee luultavasti olemaan todella kova. Meidän täytyy sopeutua kotiyleisöön, vauhtiin ja prässiin, HJK:n päävalmentaja Toni Koskela painottaa seuran verkkosivuilla.

HJK:n lohkovaiheen avausottelu Real Betisiä vastaan oli pelillisesti hyvä, mutta käteen jäi lopulta 0-2-tappio helsinkiläisten saatua kokea VAR:n nurjat puolet kahdenkin videotarkistustuomion muodossa.

- Vaikka pelaammekin nyt vieraissa, pystymme toivottavasti viemään ensimmäisestä lohkopelistä onnistumisia sekä itseluottamusta huomiseen, Koskela toteaa.

Stadion tullee olemaan loppuunmyyty, mutta sinivalkoistakin väriä lehtereillä nähdään. HJK saa tuekseen Roomaan yli 200-henkisen kannattajajoukon.

Ottelu Stadio Olimpicolla alkaa torstaina kello 22.00 Suomen aikaa.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä