HJK päätti kauden mestaruusjuhliin – Veikkausliiga jatkuu vielä Eurolopputurnauksella

Veikkausliigan Mestaruus- ja Haastajasarjassa pelattiin sunnuntaina 16.10. kauden viimeinen ottelukierros.

HJK juhlii mestaruutta sunnuntaina kotiyleisön edessä.

HJK juhlii mestaruutta sunnuntaina kotiyleisön edessä.Kuva: Ⓒ Juha Tamminen /Juha Tamminen

16.10.2022 klo 22:40

HJK juhli mestarina huolimatta 0-1-tappiosta hopealle sijoittuneelle KuPS:lle. FC Honka puolestaan sai kaulaansa pronssimitalit ja suoran paikan ensi kauden eurocupeihin.

Mestaruussarjassa FC Inter nousi päätöskierroksen voitollaan ohi SJK:n viidenneksi. Haastajasarjassa pelattiin todella merkityksellinen kamppailu Maarianhaminassa. IFK Mariehamn ja VPS päätyivät 2-2-tasapeliin ja tämä takasi vaasalaisille viimeisen paikan Eurolopputurnauksessa.

Eurolopputurnauksen avauskierroksella pelataan jo tulevana keskiviikkona ottelut FC Inter – VPS ja SJK – AC Oulu. Näiden otteluiden voittajat kohtaavat ensi viikonloppuna ja tämän ottelun voittaja pääsee kaksiosaiseen Eurolopputurnauksen finaaliin neljänneksi Veikkausliigassa sijoittunutta FC Hakaa vastaan. Finaalin voittaja saa paikan ensi kauden UEFA:n Konferenssiliigan karsintoihin.

Veikkausliiga sunnuntaina 16.10.:

Mestaruussarja:
FC Honka – FC Haka, 1-1 (1-0)
FC Inter – SJK 1-0 (0-0)
HJK – KuPS 0-1 (0-1)

Haastajasarja:
AC Oulu – Ilves 0-2 (0-1)
FC Lahti – HIFK 6-1 (3-1)
IFK Mariehamn – VPS 2-2 (0-1)

Seuraa meitä

Liity postituslistalle