HJK kärsi tappion Eurooppa-liigan avauksessa

HJK:n avaus Eurooppa-liigan lohkovaiheessa päättyi torstaina Bolt Arenalla 0-2 (0-1)-tappioon Real Betisille.

HJK ja Betis kohtasivat Eurooppa-liigan avauiksessa.

8.9.2022 klo 23:16

HJK lähti otteluun ennakkoon haastajana ja pystyi myös hyvin La Ligan kärkipään joukkueen haastamaan. Avausjakson ensimmäisellä puoliskolle ei varsinaisia maalipaikkoja nähty, joskin pari lähellä piti -tilannetta HJK:llakin oli. Jakson lopulla Betis sai painetta ja Conor Hazard HJK-maalilla joutui venymään pariin huippupelastukseen.

Betisin johtomaali tuli juuri ennen taukoa. HJK näytti jo purkaneen vieraiden hyökkäyksen, kun tilanne tarkistettiin VAR:n avulla. Seurauksena Nassim Boujellabin nähtiin rikkoneen rangaistusalueella ja pallo vietiin pilkulle, josta Willian José vei Betisin johtoon.

HJK tuli vahvasti tauon jälkeen ja painoi pelin Betisin kenttäalueelle, mutta varsinaisia tuhannen taalan paikkoja ei nähty lukuun ottamatta Arttu Hoskosen puskua, joka pomppi puolustuksen kautta maalipuihin ja väljemmille vesille.

Jakson puolivälin alla HJK:n maalille syntyi varsin sekava tilanne, jossa pallo pomppi pelaajasta toiseen ajautuen lopulta Willian Josélle, joka ei vapaasta paikasta erehtynyt, vaan laukoi ohi voimattoman Hazardin. Vain reilu minuutti myöhemmin kotiyleisö juhli kavennusta, mutta tilannetta lähdettiin jälleen tarkistamaan videolta. Pitkän odottelun jälkeen Malik Abubakarin nähtiin olleen paitsioasemassa maalin tehdessään ja numerot 0-2 säilyivät.

HJK taisteli loppuun saakka, mutta Betis piti varmasti kiinni johtoasemastaan, eikä enempiä maaleja täydellä Bolt Arenalla nähty.

HJK-luotsi Toni Koskela oli pettynyt ja samalla ylpeä.

- Laitoimme Betisin ahtaalle ja he joutuivat tekemään täyden työn voiton eteen. Tämä oli mielestäni kauden paras pelimme. Tietysti tulos on pettymys, mutta hyväkään peli näin kovaa vastustajaa vastaan ei aina riitä, Koskela sanoi.

- VAR:kaan ei tänään oikein ollut meille suosiollinen.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä