Helsingin yliopistossa avoimen yliopiston kurssi urheilusta ja yhteiskunnan integroinnista

Helsingin yliopistossa järjestetään 29.8.-2.9. avoimen yliopiston kurssi “From Sport and Integration to Talent Development”. Kurssilla käsitellään muiden urheilulajien lisäksi myös jalkapalloon liittyviä asioita.

Kuvituskuva.

23.8.2022 klo 16:32

Urheilu antaa maahanmuuttajille hyvät mahdollisuudet integroitua yhteiskuntaan. Avoimen yliopiston kurssilla From Sport and Integration to Talent Development havainnollistetaan tätä suhdetta yhteiskunnan tulokkaiden integraation sekä organisoidun urheilun osallistumismahdollisuuksien välillä.

Kurssin ohjelmassa käsiteltävä lajikirjo on laaja. Jalkapalloon erityisesti liittyvistä puhujista voidaan mainita Palloliiton Heidi Pihlaja (aiheena Why diversity in sports matters? Case Finnish football) ja Maurizio Pratesi (aiheena The Omnia Basketball project), entinen ammattipelaaja ja jalkapallovalmentaja Tomislav Krstevski (aiheena Integration as a fundamental requirement in becoming an elite athlete in Finland) sekä Helsingin yliopistossa tohtoriopiskeleva Sami Koskelainen (aiheena Players of migrant background in Finnish elite football).

Aikataulut:

Maanantai-perjantai 29.8.-2.9, klo 8:15-15:45

Kurssista voi lukea lisää ja sille voi vapaasti ilmoittautua avoimen yliopiston kautta tästä linkistä >>

llmoittautuminen kurssille päättyy 24.8.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Seuraa meitä